رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 212982

خواص سیر | فواید معجزه آسای سیر

خواص سیر نتایج علمی تحقیقات درباره خواص سیر تاکنون برای ما روشن کرده است که سیر برای درمان بسیاری از بیماریها مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

html>

سیر

سیر (Allium sativum) یکی از سبزیجات محبوب با انواع خواص دارویی است. مصرف یا خوردن سیر می تواند از سلامت قلب و عروق ، نشاط جسمی و جنسی ، شناخت و مقاومت در برابر عفونت یاری برساند. همچنین دارای خواص ضد پیری است.

سیر خام با اطمینان باعث کاهش کلسترول کل و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL-C) می شود ، ضمن افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL-C). سیر همچنین انواع خواص ضد سرطانی را ارائه می دهد. خوردن روزانه سیر (10 گرم یا بیشتر) با کاهش قابل توجهی در خطر ابتلا به سرطان پروستات ، روده بزرگ و معده همراه است. به نظر می رسد سیر به میزان خفیف سطح تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

مکانیسم اصلی سیر شامل مولکولی به نام آلیین است. هنگامی که سیر از طریق جویدن ، بریدن یا خرد کردن ، آلیسین که متابولیت آلیین می باشد را آزاد می کند آلیسین به انواع ترکیبات حاوی گوگرد محلول در چربی و آب تبدیل می شود. در حقیقت ، این ترکیبات بسیار فرار هستند ، سولفید هیدروژن را آزاد می کنند ، که بخشی از بوی و طعم غیرقابل توصیف سیر است. با ضربه زدن به سیستم سیگنالینگ سولفید هیدروژن ، سیر رگ های خونی را شل می کند و موجب سلامتی بدن می شود. سیر همچنین از سیستم سیگنالینگ سولفید هیدروژن برای اعمال اثرات ضد سرطانی خود استفاده می کند.

سیر را می توان به چندین شکل مصرف کرد: سیر تازه / خام ، سیر پیر ، روغن سیر و سیر آب پز. سیر آب پز از ایجاد آلیین در شکل گیری متابولیت های حاوی گوگرد خود جلوگیری می کند و روغن سیر ، در عین حال که به عنوان یک مکمل موثر است ، سمیت بالقوه بالایی دارد. همه عناصر مفید سیر را می توان در سیر تازه یافت ، که باعث می شود مکمل های سیر و سیر تازه هر دو بهترین راه برای مصرف سیر باشد. برای اطمینان از حداکثر تولید آلیسین ، سیر باید خرد شده یا جویده شود (از قبل از پخت و پز) زیرا آلیسین مسئول بسیاری از اثرات مفید سیر است.

خواص سیر

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه سس سیر ایتالیایی

فواید سیر

سیر در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماریها موثر است و استفاده از سیر خام بعنوان دارو در روزگارهایی دورتر مرسوم بوده است

بیماری هایی از جمله فشار خون بالا و بیماری های مربوط به قلب و عروق جزء بیماریهایی می باشند که سیر در درمان و پیشگیری از آنها مفید است

سیر برای معده نیز بسیار خوب است بطوریکه حتی در پیشگیری از بروز سرطان معده از آن استفاده می گردد

صدها سال است که از سیر برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. مطالعات زیادی برای درک بهتر مواد موثره سیر و اثرات فیزیولوژیکی آن انجام شده است. در این مطالعات، سیر به اشکال مختلف استفاده می شود. تازه، کم آب و همچنین عصاره، روغن. توجه داشته باشید که این برگه فقط به اثرات مصرف سیر تازه (خام یا پخته) که در تهیه انواع غذاها استفاده می شود اختصاص دارد.

در درمان سرطان پروستات و مثانه نیز بسیار موثر است

درمان عفونت های قارچی و باکتریایی توسط روغن سیر و نقش آنتی بیوتیکی آن از جمله خواص اعجاب آور سیر می باشد

فواید سیر

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان سیر

تا به اینجا باورهای عمومی درباره خواص سیر را بررسی نمودیم پس از این به تاثیر این دارو در درمان و پیشگیریهای بیماری هایی می پردازیم که مورد آزمایش قرار گرفته و تاثیر مثبت آن آزمایش و نتیجه گیری گردیده

همچنین بیماری هایی را مطرح خواهیم کرد که سیر در درمان آنها هیچگونه تاثیری نخواهد داشت

سیر در تنظیم فشار خون موثر می باشد و قادر است فشار خون بالا را به حالت متعادل نزدیک نماید تحقیقات حاکی از آنند که سیر توانسته است فشار خون را بین 7تا8 درصد تنظیم نماید

تحقیقات نشان داده است که سیر میتواند در درمان بعضی از سرطانها مثل سرطان کولون راست روده و روده کور مفید باشد

بطور کلی می توان گفت که سیر در انجام عملکرد بهتر دستگاه گوارش بسیار بسیار مفید می باشد و می تواند بیماری های مربوط به معده و روده و بطور کلی دستگاه گوارش و حتی سرطان های مربوط به دستگاه های گوارش را بهبود دهد

بهبود گزش کنه و بیماریهای قارچی توسط روغن سیر از جمله خواصی می باشدکه مستقیما آزمایش شده و نتیجه تاثیر مثبت سیر روی آنها به اثبات رسیده است

سیر همچنین در بهبود:

آسم سیاتیک
سیاسرفه برونشیت
رماتیسم واریس
رعشه اندام ها و لرزش

نیز بسیار موثر می باشد

حال بیماریهایی را مورد بررسی قرار می دهیم که طبق آزمایشات و تحقیقات سیر روی آنها تاثیری ندرد-

سیر تاثیری روی قند خون بالا و بیماریهای مربوط به آن مثل دیابت نداشته است

سیر همچنین در درمان بعضی از بیماریهای باکتریایی همانند هیلو باکتر موثر نمی باشد

از جمله سرطان هایی که سیر در بهبود آنها نقشی ندارد سرطان سینه و سرطان ریه می باشد

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سیر ترشی

عوارض مصرف سیر

عوارض مصرف سیر

تا به اینجا ما تلاش نمودیم که تمامی خواص سیر را برای شما بیان کنیم اما همانطور که اطلاع دارید زیاده روی در مصرف هر خوراک و دارویی حتی اگر سرشار از فواید و خواص باشد عوارضی را به همراه دارد

عوارض جانبی سیر که در اثر مصرف بیش از اندازه آن ایجاد می گردد احساس درد وسوزش در معده ، باد شکم ، تهوع و استفراغ و ایجاد بوی بد دهان می باشد

واکنش های شدید آلرژیک برای افراد حساس و دچار آلرژی و خطر خونریزی ممکن در اثر مصرف بیش از اندازه سیر خام پدیدار گردد

سیر اگر مدتی روی پوست بماند ممکن است باعث ایجاد سوزش و خارش گردد و اثراتی همانند سوختگی خفیف روی پوست بگذارد و طبیعی است که روی پوستهای نازک و حساس تر این اثرات شدید تر و خطرناک تر می باشد

استفاده از سیر برای خانمهای باردار مانعی ندارد اما مصرف بیش از اندازه آن بخصوص بصورت خام میتواند خطر آفرین باشد


سیر باعث تقویت استخوان ها می شود

سیر همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 ، ویتامین C ، روی و منگنز است - این باعث تقویت استخوان ها ، حمایت از تشکیل استخوان و تقویت بافت همبند می شود.

سیر به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند

سیر همچنین دارای اثر گشاد کنندگی عروق است و در نتیجه جریان خون بهتر در پوست سر را تضمین می کند ، که به نوبه خود گفته می شود رشد مو را تحریک می کند. توصیه می شود یک خمیر سیر درست کنید و آن را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید.

خواص سیر | فواید معجزه آسای سیر

سیر و سرطان ها

سیر ممکن است پیشرفت برخی سرطان ها را کند کند، هم از طریق عملکرد محافظتی اش در برابر آسیب های ناشی از مواد سرطان زا و هم از طریق توانایی اش در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی. ترکیبات گوگرد موجود در سیر می تواند نقش مهمی در این امر ایفا کند. بنابراین، سیر، به میزان دو حبه در روز (حدود 6 گرم سیر)، بخشی از فهرستی از غذاهای حاوی مولکول‌های با پتانسیل ضد سرطانی است که در یک رژیم غذایی بهینه با هدف پیشگیری از سرطان مورد علاقه قرار می‌گیرد.

نتایج منتشر شده نشان دهنده کاهش 30 درصدی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و کاهش 50 درصدی خطر ابتلا به سرطان معده با مصرف زیاد سیر است. در میان تمام مطالعات شناسایی شده، چنین مصرفی معادل حدود 18 گرم سیر خام و پخته در هفته (یا حدود شش حبه) بود. مقادیر مصرفی که از یک مطالعه به مطالعه دیگر بسیار متغیر است، تعیین حداقل مقدار سیر برای مصرف برای بهره مندی از اثرات آن بر سرطان روده بزرگ و معده دشوار است. همچنین، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ غذایی نمی تواند از سرطان محافظت کند.

مطالعات دیگر رابطه معکوس بین مصرف سیر و بروز سرطان های حنجره، پروستات و سینه را مشاهده کرده اند. با این حال، به دلیل تعداد بسیار کم مطالعات در مورد این موضوع، در حال حاضر نمی توان نتیجه گیری کلی کرد. تاکنون اطلاعات کافی برای ایجاد ارتباط با انواع دیگر سرطان مانند سرطان مری و ریه وجود ندارد.

سیر متحد واقعی برای سلامت قلب و عروق

انجمن (AHA) توصیه های غذایی را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مانند مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات، و همچنین انتخاب محصولات غلات کامل و لبنیات کم چرب منتشر می کند. بر اساس نتایج مطالعات متعدد، AHA لیستی از غذاهای خاص با اثرات محافظت کننده قلبی خاص ارائه می دهد. سیر یکی از آن غذاها (به همراه آجیل، سویا، حبوبات و چای) است و مصرف آن به توصیه های برتر AHA برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی اضافه شده است.

بیشتر مطالعاتی که در مورد ارزیابی اثر سیر بر روی عوامل خطر بیماری قلبی عروقی (مانند فشار خون، کلسترول خون و قند خون) انجام شده‌اند، با مکمل‌ها یا عصاره‌های سیر برای جداسازی دارایی‌های اصولی انجام شده‌اند. به طور کلی، این تحقیق تمایل به کاهش کمی سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را نشان می دهد. بنابراین، مطالعات کمی تاثیر واقعی مصرف سیر تازه (خام یا پخته) را بر این عوامل خطر ارزیابی کرده‌اند و قدمت آن‌ها به چندین سال قبل می‌رسد. در دو مورد از این مطالعات، مصرف روزانه 3 گرم و 10 گرم سیر تازه به ترتیب به مدت 16 و 8 هفته به کاهش کلسترول کل کمک کرد. مطالعات بیشتری برای ارزیابی تأثیر مصرف سیر تازه بر پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی مورد نیاز خواهد بود. بر اساس نتایج مطالعات با استفاده از عصاره سیر، مصرف روزانه معادل 2 گرم تا 5 گرم سیر خام یا 10 گرم تا 15 گرم سیر پخته برای بهره مندی از فواید برخی عوامل ضروری است. خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند کلسترول تام بالا، LDL یا تری گلیسیرید در خون.

خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده سیر

سیر به طور سنتی برای خواص ضد میکروبی و برای درمان برخی عفونت ها استفاده می شود. بیشتر مطالعات در مورد این موضوع با استفاده از عصاره سیر انجام شده است، در دوزهایی که اغلب با مصرف منظم سیر تازه به سختی به دست می آیند. در یک مطالعه جمعیت منطقه ای در چین، مصرف بالای Ail (بیش از 5 کیلوگرم در سال برای هر نفر، معادل حدود چهار تا پنج حبه سیر در روز) با کاهش هلیکوباکتر پیلوری ارتباط ضعیفی داشت. عفونت ها این مشاهدات توسط یک مطالعه بالینی به چالش کشیده شد که در آن آزمودنی ها روزانه ده حبه سیر تازه می خوردند، بدون اینکه اثر قابل توجهی در برابر عفونت هلیکوباکتر پیلوری نداشته باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که سیر می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند.

در واقع، در یک مطالعه، دو گروه با هم مقایسه شدند: یکی مکمل سیر و دیگری دارونما برای 12 ما در فصل سرد (نوامبر تا فوریه). نتایج نشان می‌دهد که افرادی که در گروه مکمل سیر قرار داشتند، نسبت به کسانی که دارونما مصرف کردند، دوره‌های سرماخوردگی کمتری داشتند. علاوه بر این، زمانی که سرماخوردگی داشتند، افرادی که در گروه مکمل سیر قرار گرفتند، نسبت به گروه دارونما، علائم را سریع‌تر کاهش دادند. در حال حاضر، اطلاعات کافی وجود ندارد که بگوییم مصرف سیر تازه اثر ضد التهابی بر بدن دارد. نتایج نشان می‌دهد که افرادی که در گروه مکمل سیر قرار داشتند، نسبت به کسانی که دارونما مصرف کردند، دوره‌های سرماخوردگی کمتری داشتند.

علاوه بر این، زمانی که سرما خورده بودند، افرادی که در گروه مکمل سیر قرار داشتند، فشار خون بهتری نسبت به گروه دارونما داشتند. در حال حاضر، اطلاعات کافی وجود ندارد که بگوییم مصرف سیر تازه اثر ضد التهابی بر بدن دارد. نتایج نشان می‌دهد که افرادی که در گروه مکمل سیر قرار داشتند، نسبت به کسانی که دارونما مصرف کردند، دوره‌های سرماخوردگی کمتری داشتند. علاوه بر این، زمانی که سرماخوردگی داشتند، افرادی که در گروه مکمل سیر قرار گرفتند، نسبت به گروه دارونما، علائم را سریع‌تر کاهش دادند. در حال حاضر، اطلاعات کافی وجود ندارد که بگوییم مصرف سیر تازه اثر ضد التهابی بر بدن دارد.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص آب سیر
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها