رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 260954

« nrg» اسرائیل: ترامپ از انتقال سفارت آمریکا به قدس منصرف شده است

ساعت24-یک وبگاه صهیونیستی از منصرف شدن رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داد.

9596+6226
وبگاه « nrg» رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی منصرف شده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان این موضوع قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس‌جمهور آمریکا این وعده انتخاباتی‌اش را عملی نخواهد کرد و تصمیم به عدم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس گرفته؛ ترامپ نیز مانند رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در پایان ماه «می» ناچار به امضای تعویق این انتقال خواهد شد.

وبگاه صهیونیستی مذکور افزود سنای آمریکا در سال 1995 قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن قدس نباید تقسیم و باید به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام شود و علاوه اینکه سفارت آمریکا باید تا ماه می 1999 از تل‌آویو به قدس منتقل شود.

در ادامه این گزارش آمده است: «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا اولین امضا‌کنندگان برای تعویق در انتقال سفارت ‌آمریکا به قدس بود و از یک قانون در آمریکا استفاده کرد که به رئیس‌جمهور اجازه می‌داد تصمیم‌های سنا را اجرا نکند؛ هر 6 ماه این امضا برای تعویق در اجرا شدن تصمیم ، تجدید می شود؛ «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق نیز حکم تعویق در انتقال سفارت را امضا کردند و آخرین این امضاها مربوط به اوباما در پایان سال 2016 است.

در اولین واکنش‌ها، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسما گزارشاتی را مبنی بر اینکه اطلاعاتی حول تصمیم نهایی ترامپ برای جابجایی سفارتخانه آمریکا دریافت کرده است، تکذیب کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها