رفتن به محتوا

اخبار جهان

  • ساعت 24 - وزارت خارجه عربستان با بالا گرفتن احتمالات برای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، در این خصوص به تل آویو هشدار داد.

  • جورج فریدمن نوشته است :زمانی که من در مقطع فوق‌لیسانس تحصیل می‌کردم، با گروه کوچکی از همسالانم زمان زیادی را صرف بررسی شرایطی کردیم که تحت آن ممکن است یک قدرت هسته‌ای علیه دیگری دست به حمله هسته‌ای بزند. از آنجایی که هیچ‌یک از ما مشغله دیگری نداشتیم، زمان زیادی را صرف این موضوع کردیم و از بحران موشکی کوبا به عنوان مبنای تحلیل خود استفاده کردیم.

  • تغییر مسیر چین از «سه‌گانه قدیمی» به «سه‌گانه جدید»

    ساعت 24 - علیرغم آنکه چین حدود 55 درصد زغال‌سنگ دنیا را به تنهایی مصرف می‌کند، در بخش توسعه تجدیدپذیرها هم بسیار پیشرو بوده است. در سال 2023، سهم چین از تولید انرژی برقآبی دنیا بیش از 30 درصد و در بخش انرژی خورشیدی و بادی بیش از 40 درصد دنیا بوده که در هر دو بخش، رتبه اول دنیا را در اختیار دارد. اما این همه ماجرا نیست. چین، فرصت توافقات اقلیمی را قدر دانسته و تلاش کرده توسعه اقتصادی خود را از این طریق تداوم ببخشد. چرخش چین به‌سمت صنایع سبز با فناوری پیشرفته به‌عنوان محرک‌های اصلی رشد اقتصادی در حال افزایش است.

  • ساعت 24 -مقاومت اسلامی لبنان دقایقی قبل حملات جدیدی به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به جنایت هولناکی که دشمن صهیونیست در شهرک میس الجبل مرتکب شد و به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه، ساختمانی را در شهرک آویویم با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردند. در بیانیه دیگری حزب الله لبنان بیان کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن در واکنش به جنایت هولناکی که دشمن صهیونیست در شهرک میس الجبل مرتکب شد و به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه، ساختمانی در شهرک شتولا را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردیم. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: یک موشک ضدزره به منزلی در شهرک شتولا در الجلیل غربی اصابت کرده است.

  • شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: به شدت به السنوار نزدیک شده بودیم اما در لحظه‌ای از دست ما گریخت.

  • ساعت 24 - ارزیابی تهدید سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا۱ که شامل اطلاعاتی تا روز ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ می‌باشد، شرحی است از تهدیدات جهانی علیه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شده است.

  • ساعت 24 - حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل در ماه گذشته میلادی احتمالا نظر یکی از رهبران جهان را بیشتر جلب کرده باشد و آن کسی نیست جز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی. حمله ایران به اسرائیل باعث شد پیونگ یانگ نسبت به توان موشکی خود به براورد بهتری دست پیدا کند، چه بسا تفاوت‌هایی در این بین وجود دارد.

  • ساعت 24 - ائتلاف نظامی غرب تحت رهبری ایالات متحده نسبت به آنچه «فعالیت هیبریدی» مسکو در جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و بریتانیا خواند، به شدت ابراز نگرانی کرد. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو ضمن طرح این نگرانی در خصوص «فعالیت‌های خصمانه» روسیه در سراسر اروپا هشدار داده است.

  • ساعت 24 - منابع رسانه‌ای پنج‌شنبه شب از حمله تجاوزکارانه جدید آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن خبر دادند. به گزارش ایسنا، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «االصمع» در واقع در استان «صعده» را هدف قرار دادند.

  • ساعت 24 - ارقام جدید نشان می‌دهد که تقریباً ۱۴ درصد از کل خانه‌ها در ژاپن خالی هستند – اما این مازاد املاک و مستغلات باعث جلب توجه خارجی‌ها شده است.

تازه‌ترین خبرها