رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 108598

۷ روش کاهش استرس و فشار خون

ساعت ۲۴- وقتی صحبت از پیشگیری و درمان فشار خون بالا می‌شود اولین راهکاری که به ذهن می‌رسد، مدیریت استرس است. اگر بیشتر اوقات به استرس و فشار دچار هستید این هفت راهکار را امتحان کنید.

استرس
dir="RTL">۱- به اندازه كافي بخوابيد: خواب ناكافي و بد خوابيدن به خلق و خو، هوشياري ذهني، انرژي و سلامت جسمتان تاثيرات منفي مي‌گذارد.

۲- تكنيك هاي تمدد اعصاب را بياموزيد: مراقبه كنيد (Meditaiton)، خودتان را ماساژ دهيد، خود را با موسيقي سرگرم كنيم، به چيزهايي مثبت بينديشيد، نقس عميق بكشيدو ورزش يوگا انجام دهيد.

۳- روابط اجتماعي‌تان را تقويت كنيد: مي‌توان براي تماس با ديگران به كلاس‌هاي آموزشي برويد، به يك سازمان بپيونديد و يا در گروه‌هاي حمايتي عضو شويد.

۴- مهارت‌هاي مديريت زمان را ياد بگيريد: هر چه بيشتر بتوانيد كار و خواسته‌هاي خانواده‌تان را مديريت كنيد كمتر دچار استرس مي‌شويد.

۵- سعي كنيد موقعيت‌هاي استرس‌زا را از بين ببريد: اجازه ندهيد موقعيت‌هايي كه براي شما استرس ايجاد مي‌كند طولاني شوند براي خانواده خود جلسات رفع مشكل بگذاريد و از مهارت‌هاي مذاكره در خانه و محل كارتان بهره بگيريد.

۶- به خودتان برسيد: خودتان را ماساژ دهيد: واقعا از يك تجربه نهايت لذت را ببريد. مثلا وقتي غذايي مي‌خوريد روي هر لقمه خود تمركز كنيد، غذا را آرام بجويد، پياده‌روي كنيد، چرت بزنيد و يا به موسيقي مورد علاقه‌تان گوش كنيد.

۷- از ديگران كمك بگيريد: از كمك گرفتن از همسر، دوستان و يا همسايگانتان ترسي نداشته باشيد. اگر استرس و نگراني شما ادامه داشت از پزشكان كمك بخواهيد تا با تجويز داروهاي ضد اضطراب به شما كمك كند. سالم زندگي كنيد، وزنتان را كنترل كنيد، سيگار نكشيد، به طور منظم ورزش كنيد رژيم غذايي‌تان به گونه‌اي باشد كه ميوه و سبزيجات، غلات كامل، پروتيين‌هاي بدون چربي، چربي سالم در آن گنجانده شود. فشار خونتان مي‌تواند ريشه در گذشته داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها