رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 108997

سریع‌ترین راه‌های کاهش ضربان قلب

ساعت 24- ضربان قلب شدید احساس ناخوشایندی است، همه می‌خواهیم سریع برطرف شود. بیشتر مردم به علت استرش شاید هم بدون دلیل خاصی دچار افزایش ضربان قلب می‌شوند. این پدیده رایج به طور یکسان در بین زنان و مردان در سنین مختلف اتفاق می‌افتد.

ضربان قلب
dir="RTL">1- روش آب سرد: براي اين كار شما احتياج به يك كاسه پر از تكه‌هاي يخ داريد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه وقتي ضربان قلب شما بالا مي‌رود يك نفس عميق بكشيد و صورت خود را در داخل آب سرد فرو ببريد و تا جايي كه مي‌توانيد صورت‌تان را در آب سرد نگه داريد. اين كار عصب واگ شما را تحريك مي‌كند. عصب واگ موجب كاهش ضربان قلب مي‌شود. وقتي كه صورتتان را در آب سرد فرو مي‌بريد. شما علائمي را براي كاهش سوخت و ساز به مغز مي‌فرستيد كه رفلكس غواصي نام دارد. اين كار به سرعت ضربان قلب شما را پايين مي‌آورد. اين رفلكس با كاهش سوخت و ساز بدن كمك مي‌كند تا كساني كه زياد در آب سرد قرار مي‌گيرند زنده بمانند.

2- نفس عميق: نفس خيلي عميق بكشيد. تا جايي كه ديگر قادر نباشيد اكسيژن وارد ريه‌هايتان كنيد. سپس به سرعت هوا را از ريه‌هايتان خارج كنيد. اين كار را تا جايي كه نياز است انجام دهيد. بايد خيلي عميق نفس بكشيد. نفس عميق سرعت ضربان قلب را پايين مي‌آورد. بنابراين تا جايي كه ممكن است نفس عميق بكشيد. تنها به اين روش مي‌توانيد ضربان قلب‌تان را كاهش دهيد.

3- مانور والسالوا: كمي نفس بكشيد. بيني خود را ببنديد. بدون آنكه هوا را آزاد كنيد تا جايي كه ممكن است فشار وارد كنيد و با فشار بدميد. سپس نفس خود را خارج كرده و راحت نفس بكشيد. ممكن است با اين كار كمي احساس سرگيجه كنيد اما نگران نباشيد طبيعي است. درست مثل زماني كه موقع سوار شدن هواپيما يا ماشين گوش‌هايتان كيپ مي شود و اين مشكل را رفع مي‌كنيد.

هر يك از اين راه‌ها را چند بار امتحان كنيد سپس سراغ راه بعدي برويد. بعد از مدتي متوجه خواهيد شد كدام روش براي شما بهتر است. اما اگر اكثر مواقع ضربان قلب شما بالا بود و 20 دقيقه بيشتر به طول انجاميد و به همراه آن احساس درد و يا علائم ديگري داشتيد حتما به پزشك مراجعه كنيد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها