رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 111057

شیردهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

ساعت 24- مطالعات جدید نشان می دهد شیردهی حداقل به مدت دو ماه، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را در زنانی که مبتلا به دیابت بارداری بوده اند، 35 تا 57 درصد کاهش می دهد.

به گزارش هلث، دیابت دوران بارداری زمانی تشخیص داده می شود که میزان قند خون زن باردار بالاتر از حد نرمال باشد. این حالت معمولا حدود 24 هفته طول می کشد.

بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا، حدود 5 تا 9 درصد زنان باردار به دیابت بارداری مبتلا می شوند که حدود 250 هزار نفر در سال است.

بارداری پس از 35 سالگی، اضافه وزن و سابقه خانوادگی، از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش احتمال ابتلا به دیابت بارداری هستند. احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در زنانی که دیابت بارداری داشته اند تا هفت برابر بیشتر است.


پژوهش های محققان موسسه Kaiser Permanente در کالیفرنیا نشان می دهد شیردهی حداقل به مدت دو ماه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در مادرانی که دیابت بارداری داشته اند، 35 تا 57 درصد کاهش می دهد.


آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که نوزاد به مدت شش ماه فقط با شیر مادر تغذیه شود و پس از آن تا یک سالگی، به همراه شیر مادر از غذاهای مکمل استفاده شود.نتایج این تحقیقات در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها