رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 111216

کارایی و ناکارایی ویتامین D در آسمی‌ها

ساعت ۲۴- تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف مکمل‌های ویتامین D از شدت سرماخوردگی مبتلایان به اسم نمی‌کاهد. این یافته جدید، دانشمندان را غافلگیر کرده است چرا که آنها پیش از این می‌گفتند دریافت میزان طبیعی ویتامین D از طریق مکمل‌ها تا ۴۰ درصد از شدت سرماخوردگی مبتلایان به آسم می‌کاهد.

آسم
dir="RTL">از آنجايي كه اغلب سرماخوردگي اين بيماران شدت مي‌يابد فرضيه دانشمندان نيز بر اين بود كه مكمل‌هاي ويتامين D مي‌تواند سرماخوردگي و شدت آن را كم كند. در حقيقت، مطالعات جديد نشان مي‌دهد تعدادي از بيماران كه به جاي قرص‌هاي دارويي، مكمل‌هاي ويتامين D مصرف كرده بودند بيشتر دچار سرماخوردگي شدند.

لرن دن لينگر يكي از دانشمندان دانشگاه ويسكونزين امريكا مي‌گويد براي جلوگيري از سرماخوردگي در مبتلايان به آسم مصرف ويتامين D را پيشنهاد نمي‌كنيم اگرچه دلايل زيادي براي مصرف اين ويتامين وجود دارد از جمله اينكه اين افراد نسبت به افراد سالم بيشتر در معرض پوكي استخوان قرار مي‌گيرند.

در اين آزمايش ۴۰۸ بيمار مبتلا به آسم حضور داشتند. شدت بيماري آنها ملايم تا متوسط بوده و ميزان ويتامين D موجود در بدن آنها يا ناكافي و يا كم بوده است. به اين بيماران به مدت ۲۸ هفته، به صورت تصادفي مكمل‌هاي ويتامين D داده شد و يا قرص‌هاي دارونما.

محققان با انجام اين آزمايش دريافتند كه مصرف ميزان كافي ويتامين D هيچ تفاوتي در دفعات سرماخوردگي و يا شدت آن ايجاد نكرده است. اين مطالعه در سايت نشريه آنلاين Respiratory and critical care medicine قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها