رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 112853

ترکیه: از اتهامات ایران درباره حمایت از داعش شگفت‌زده شدیم

ساعت 24- سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز یکشنبه گفت: طرح این اتهامات از سوی ایران شگفت‌آور است که آنکارا در حال حمایت از داعش است و در تجارت نفت با داعش در عراق و سوریه دخالت دارد.

روحانی
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تانجو بیگلیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی تأکید کرد: در اتهامات مطرح شده از سوی تهران چیزی برای جدی گرفتن، وجود ندارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه گفته بود که به حسن روحانی رئیس جمهور ایران در خصوص گزارش رسانه‌های خبری ایران در زمینه دخالت وی و خانواده‌اش در تجارت نفت با داعش هشدار داده است.

اردوغان گفت، به‌صورت تلفنی با روحانی صحبت کرده و به وی گفته است: شما هزینه سنگینی را پرداخت خواهید کرد اگر این‌گونه رفتارها را ادامه دهید. اردوغان افزود: ایرانی‌ها پس از این هشدار، اخبار مربوط به دست داشتن وی و خانواده‌اش در تجارت نفتی با داعش را از وب‌سایت خود حذف کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز گفتگوی تلفنی بین رؤسای جمهور ترکیه و ایران را تأیید کرد و گفت: هر تلاشی برای تحریف محتوای این گفتگوها نه تنها غیراخلاقی است بلکه معادل تلاش برای مخفی کردن واقعیت از مردم ایران است.

در پاسخ به اظهارات اردوغان، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه خواستار رعایت ادب و احترام متقابل در روابط با ترکیه شده است.

حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه، ضمن دعوت از کشورهای همسایه به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط و پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی، تأکید کرد: ادامه پیگیری سیاست‌ها و اتخاذ مواضعی که خواسته یا ناخواسته منجر به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق شده است تنها به تشدید بحران جاری در منطقه و افزایش مشکلات کشورهایی منجر می‌شود که به اجرای چنین سیاست‌هایی ادامه می‌دهند.

ترکیه از تروریست‌های مخالف دولت بشار اسد حمایت می‌کند و به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش پیوسته است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: آنکارا سیاست‌های اصولی را برای دستیابی به راهکار مسالمت در مشکلات منطقه دنبال می‌کند.

وی ضمن اشاره به ایران و روسیه گفت: آنکارا اتهامات مطرح شده از سوی برخی کشورها را که همکاری آنها با دولت دمشق موجب تشدید بحران در منطقه شده است، جدی نمی‌گیرد.

منبع:تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها