رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 125046

حقیقی؛

در پرسپولیس‌ روزهای سختی را سپری کردم

ساعت24- بازیکن سابق پرسپولیس و صبای قم گفت: «یک میلیارد و 350 میلیون تومان با پرسپولیس قرارداد داشتم اما دایی و رحیمی 350 میلیون از آن را کم کردند.»

رضا حقیقی
این روزها خبرهای مختلفی درباره حضور بازیکنان ایرانی در لیگ تایلند شنیده می‌شود و این کشور آسیای جنوب شرقی به مقصد جدید بازیکنان فوتبال ایران تبدیل شده است. یکی از بازیکنان شاخصی که حالا این لیگ را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرده رضا حقیقی شاندیز هافبک سابق پرسپولیس‌ است که به تیم سوفان‌بوری تایلند پیوسته که تیم‌های بالای جدولی این کشور محسوب می‌شود.

حقیقی که در جام‌جهانی 2014 برزیل از بازیکنان تیم‌ملی به شمار می‌رفت و در بازی با آرژانتین هم به میدان رفت، پس از جدایی از پرسپولیس‌ به پدیده رفت اما پس از مدت کوتاهی از این تیم جدا شد و در لیگ پانزدهم نیز به عضویت صبا درآمده بود که پس از هفته ششم به همکاری خود با این تیم هم خاتمه داد تا روزهای پرفراز و نشیبی را در چند ماه اخیر تجربه کرده باشد.

اما حالا او به تایلند رفته تا فضای متفاوت‌تری را دنبال کند. حقیقی ابراز امیدواری کرد که بتواند در این لیگ به موفقیت برسد و به شرایط خوب گذشته دست پیدا کند.

اظهارات حقیقی را در ادامه می خوانید:

* رضا، به لیگ تایلند رفتی؟

- بله، همین‌طور است. من با تیم سوفان‌بوری به توافق رسیده‌ام و با این تیم قرارداد بسته‌ام و از این به بعد در لیگ تایلند بازی خواهم کرد.

* چند وقت پیش شنیده می‌شد که تیم مونتونگ‌یونایتد تایلند هم تو را می‌خواهد.

- بله، این تیم هم به من پیشنهاد داده بود و قرار بود ابتدا به این تیم بروم اما در همین حین بود که سوفان‌بوری هم به من پیشنهاد داد و چون پیشنهاد مالی‌اش بهتر بود، تصمیم گرفتم به این تیم بروم و شرمنده تیم مونتونگ‌یونایتد شدم. چرا که مدیران این تیم برای مذاکره با من به تهران هم آمده بودند اما وقتی پیشنهاد سوفان‌بوری مطرح شد دیدم هم جایگاه این تیم در لیگ بهتر است و هم پول بیشتری می‌دهند و برای همین این تیم را انتخاب کردم.

* قراردادت با سوفان‌بوری چقدر است؟

- قراردادی که با من بسته‌اند 350 هزار دلار است.

* چه شد که تصمیم گرفتی به لیگ تایلند بروی؟

- شرایطی که در این لیگ برای من مهیا شده بود را در ایران نداشتم و تیم‌های ایرانی چنین پولی نمی‌دادند ضمن این‌که اینجا مالیات هم به قرارداد بازیکن نمی‌خورد و هر چه پول می‌گیرم برای خودم است.

* وضعیت این تیم در لیگ تایلند چطور است؟

- ما تیم سوم جدول هستیم و در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داریم و بعد از مرحله پلی‌آف می‌توانیم در مرحله گروهی آسیا هم شرکت کنیم.

* قبلا گفته بودی از لیگ چین پیشنهاد داری. چه شد که به آنجا نرفتی؟

- بله، وقتی من از صبا جدا شدم از چین پیشنهاد داشتم اما همسرم مخالف بود که به چین برویم. ضمن این‌که تیم دالیان آبردین چین که دو بار به من پیشنهاد داده بود، در طول مذاکره پیشنهادات خود را تغییر داد و این موضوع فکر مرا بهم ریخت و تصمیم گرفتم به لیگ چین نروم. این را هم بگویم که من در این مدت از تیم مولده نروژ که سرمربیگری آن را اوله‌گونا سولسشیائر مهاجم سابق منچستریونایتد برعهده دارد، پیشنهاد دریافت کردم و آنها به من گفتند برای بازی به این تیم بروم اما رقم پیشنهادی آنها بسیار پایین بود که من نپذیرفتم و بعد از آن هم پیشنهاد مونتونگ و سپس سوفان‌بوری مطرح شد و به لیگ تایلند رفتم.

* بعد از حضور بازیکنانی مثل بهشاد یاورزاده و محسن بیاتی‌نیا، حالا تو به لیگ تایلند رفته‌ای. به نظر می‌رسد این کشور مقصد جدید بازیکنان ایرانی شده. فکر می‌کنی شرایط این لیگ چطور باشد؟

- من هنوز در این لیگ بازی نکرده‌ام و نمی‌توانم از لحاظ فنی نظر کاملی بدهم اما از وقتی که به این کشور آمده‌ام و با چند نفر صحبت کرده‌ام، به من گفتند شما برو از کنفدراسیون فوتبال آسیا یا حتی از فیفا استعلام بگیر، تا به حال حتی یک بازیکن هم از ما شکایت نکرده و با این‌که رقم‌های پیشنهادی‌مان از لیگ‌های قطر، امارات، عربستان و چین کمتر است اما کاملا پول بازیکنان را پرداخت می‌کنیم. این یک موضوع خیلی مهم برای بازیکنان فوتبال است که در فوتبال ما به یک معضل تبدیل شده است. در لیگ برتر ایران قرارداد می‌بندند اما پول بازیکنان را به صورت کامل نمی‌دهند. من خودم در این سال‌هایی که در ایران بازی می‌کردم یک بار نشد 70، 80 درصد پولم را به صورت کامل بگیرم. من دوستانی دارم که قرارداد بیش از یک میلیارد تومان در لیگ برتر ایران بستند اما به من گفته‌اند تا به اینجای لیگ هنوز 20 درصد هم نگرفتند اما من که به سوفان‌بوری رفته‌ام در همین ابتدای کار 45 درصد قراردادم را پرداخت کرده‌اند و بقیه آن را هم به صورت ماهانه می‌دهند.

* فکر می‌کنی کارلوس کی‌روش لیگ تایلند را دنبال کند؟

- من نمی‌دانم که آقای کی‌روش لیگ تایلند را می‌بیند یا نه اما من به اینجا آمده‌ام که فوتبال بازی کنم و شرایط بهتری برای خودم ایجاد کنم. به هر حال یک فوتبالیست گاهی یک روز در تهران بازی می‌کند، یک روز در مشهد، یک روز در تایلند یا آمریکا. اما با این حال من یک بازیکن ایرانی هستم که به تیم کشورم علاقه زیادی دارم و دوست دارم در تیم‌ملی هم حضور داشته باشم.

* با این شرایط فکر می‌کنی بتوانی دوباره به تیم‌ملی برگردی؟

- من هیچ وقت ناامید نمی‌شوم. من بعد از جام‌جهانی روزهای سختی را سپری کردم اما با این حال امیدوارم دوباره بتوانم به تیم‌ملی برگردم و اگر به من نیاز داشتند، با تمام وجود در خدمت تیم‌ملی خواهم بود.

* بازی‌های پرسپولیس‌ را دنبال می‌کنی؟

- بله، من بازی‌های پرسپولیس‌ را می‌بینم و هنوز هم با عشق و علاقه هوادار این تیم هستم. آقای برانکو تیم خیلی خوبی ساخته و یکی از شانس‌های قهرمانی به حساب می‌آید.

* دوست نداشتی در پرسپولیس‌ بودی؟

- دوست داشتم اما من در پرسپولیس‌ روزهای سختی را سپری کردم. من در حالی در پرسپولیس‌ بودم که از جام‌جهانی آمده بودم و طبعا باید قراردادم بیشتر می‌شد اما قرارداد من را که یک میلیارد و 350 میلیون تومان بود، کم کردند. آقای دایی و آقای رحیمی در آن موقع با من جلسه‌ای گذاشتند و گفتند بحران مالی داریم و برای همین 350 میلیون از قراردادم را کم کردند و من با این وجود هیچ حرفی نزدم. قبل از جام‌جهانی هم اگر یادتان باشد، به خاطر مشکلات مالی پرسپولیس‌ شاکی خصوصی پیدا کرده بودم که همین‌طور می‌آمد و می‌گفت ممنوع‌الخروجت می‌کنم و من با آن شرایط روحی سخت به جام‌جهانی رفتم. با این حال عاشق پرسپولیس‌ هستم و امیدوارم این تیم به موفقیت برسد.

* گویا سرجیو وندیک بازیکن سابق سپاهان هم در سوفان‌بوری بازی می‌کند.

- از این موضوع اطلاع ندارم اما می‌دانم که به غیر از من با سه بازیکن برزیلی هم قرارداد بسته‌اند و یک مربی برزیلی هم دارند.

* راستی آب و هوا آنجا چطور است؟

- آب و هوا بسیار شرجی است و فکر می‌کنم دو ماه طول بکشد تا به این شرایط عادت کنم. این موضوع کارم را سخت می‌کند اما با این حال باید کنار بیایم و بازی کنم.

* با غذاهای تایلندی چطور کنار می‌آیی؟

- اصلا حرفش را هم نزنید! نمی‌توانم غذاهای تایلندی را بخورم. حتما همسرم را به اینجا می‌آورم تا کنارم باشد تا از این بابت مشکلی نداشته باشم.

* تو پرسپولیسی هستی اما رنگ پیراهن تیم جدیدت آبی است.

- (می‌خندد) این دیگر دست من نیست و کاری‌اش هم نمی‌توانم بکنم. ما بازیکنیم و باید فقط به تمرین و مسابقه بپردازیم و چیزهایی مثل رنگ پیراهن دست ما نیست.

* از تیم‌های عربی پیشنهاد نداشتی؟

- نه، در این مدت از تیم‌های عربی پیشنهادی دریافت نکردم و فقط همان تیم‌هایی بود که به شما گفتم.

* با بازیکنان ایرانی مثل بیاتی‌نیا درخصوص لیگ تایلند صحبت کرده‌ای؟

- هنوز نه اما مدیربرنامه‌هایم با آنها حرف زده بود. البته من با محسن رفاقت دارم و حتما نظرات او را هم جویا می‌شوم.

* به غیر از تو خبر رسیده تایلندی‌ها چند بازیکن ایرانی دیگر مثل آندرانیک تیموریان و عزت‌ا... پورقاز را هم می‌خواهند.

- بله، شنیده‌ام بوریرام یونایتد آندو را می‌خواهد. اگر آندو به اینجا بیاید که خیلی خوب می‌شود. این نشان می‌دهد که سطح اعتبار لیگ تایلند در حال بالا رفتن است. من حتی شنیده‌ام که آنها بازیکنان دیگر ایران مثل سیدجلال حسینی و محمد نوری را هم می‌خواهند. در اینجا همه تیم‌ها خصوصی هستند و متعلق به کارخانه‌های مختلف و در کل شرایط خوبی در این لیگ وجود دارد.

* تیم شما متعلق به کدام شهر است؟

- متعلق به شهر سوفان که حدود 40 دقیقه با بانکوک فاصله دارد. این تیم یک ورزشگاه 25 هزار نفری هم دارد و امیدوارم بتوانم روزهای خوبی را در این تیم سپری کنم.

روزنامه گل

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها