رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 126906

کولاک شرق آمریکا را در وضعیت اضطراری فرو برد

ساعت 24-همزمان با اعلام وضعیت اضطراری در شرق آمریکا، کولاک عظیمی که پیش‌بینی شده رکورد جدیدی از بارش برف بر جای بگذارد، آغاز شده است.

کولاک در کشور های میدوست
همزمان با اعلام وضعیت اضطراری در شرق آمریکا، کولاک عظیمی که پیش‌بینی شده رکورد جدیدی از بارش برف بر جای بگذارد، آغاز شده است.

در ساعات ابتدایی شروع بوران که از ظهر جمعه ۲۲ ژانویه به وقت شرق آمریکا آغاز شده، هشت نفر در سوانح مرتبط با این توفان کشته شدند.

بیش از پنجاه میلیون نفر از ساکنان ایالات شرقی آمریکا پس از هشدار مقامات طی چند روز گذشته به تدارک برای مقابله با مصائب احتمالی این کولاک شدید پرداختند.

رادارهای هواشناسی وسعت این پدیده جوی را از ایالت آرکانزاس در جنوب آمریکا تا ایالات ماساچوست در شمال شرق این کشور نشان می‌دهد.

هزاران پرواز از روز گذشته (پنجشنبه) لغو شده‌اند و مسئولان محلی از مردم خواسته‌اند در خانه‌های خود بمانند.

شرکت متروی واشنگتن و حومه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده روز جمعه سرویس قطارهای خود را از حدود ۱۱ شب و سرویس اتوبوسرانی خود را از ساعت ۵ عصر متوقف خواهد کرد و روزهای شنبه و یک شنبه هم سرویسی ارایه نخواهد داد.

مدارس و مراکز دولتی در واشنگتن، پایتخت آمریکا و حومه این شهر روز جمعه تعطیل بودند.

موریل باوزر، شهردار واشنگتن به ساکنان در مورد وزش بادهایی به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت هشدار داده است.

خانم باوزر در بیانیه‌ای گفت: "می‌خواهم آشکار بگویم که ما منتظر یک توفان عظیم هستیم که عواقب آن بسیار مهلک است."

بیشترین رکورد بارش برف در واشنگتن به سال ۱۹۲۲ باز می‌گردد که پایتخت آمریکا حدود ۷۱ سانتیمتر برف به خود دیده است.

هواشناسان هشدار داده‌اند کولاک جمعه و شنبه می‌تواند این رکورد را بشکند. کارشناسان برفی به ارتفاع ۷۶ سانتیمتر را در واشنگتن و حومه پیش‌بینی کرده‌اند.

بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک از ساکنان شهر خواست تا آماده باشند و به آنها در مورد وقوع اولین توفان زمستانی هشدار داده است.

او در بیانیه روز چمعه خود گفت: "می‌خواهم مردم بدانند که ما آماده‌ایم و مراکز خدماتی اضطراری برای کولاکی که در راه است آماده‌ شده‌اند."

فرارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها