رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 127728

آندو قهرمانی را از سایپا می گیرد؟

ورود تیموریان شانس قهرمانی تیم جلالی را به حداقل رسانده است.

style="text-align:justify">به گزارش ساعت 24 و به نقل از همشهری ورزشی، جواد نکونام که مهره کلیدی سایپای مجید جلالی در نیم‌فصل اول بود، برای ادامه فوتبالش راهی قطر شد تا آندو که از لیگ ستارگان دیپورت شده بود به ایران برگردد و جای او را ترکیب تیم آقامعلم بگیرد. خیلی‌ها اعتقاد دارند این تغییر در ادامه رقابت‌ها به نفع سایپا تمام می‌شود و حتی می‌تواند مقدمات قهرمانی این تیم را فراهم کند. این در حالی است که کارنامه آندو نشان می‌دهد او در این سال‌ها با یک طلسم عجیب دست به گریبان بوده و آن هم مربوط به تعداد قهرمانی‌های او می‌شود. نگاهی به کارنامه تیموریان در عرصه باشگاهی نشان می‌دهد چرا خیلی‌ها به او لقب «آقای بی‌جام» را داده‌اند.


فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ (ابومسلم خراسان)
اولین حضور آندو در سطح اول فوتبال ایران با فینالیست شدن تیم او در رقابت‌های حذفی همراه شد. ابومسلم که در چهارمین دوره لیگ‌برتر به مقام چهارمی رسیده بود، در دیدار نهایی جام‌حذفی به صبا‌باتری باخت تا دست تیموریان به جام قهرمانی نرسد.


۲۰۰۶-۲۰۰۵ (ابومسلم خراسان)
آندو در پنجمین دوره لیگ‌برتر هم بازیکن ابومسلم بود و با این تیم به رتبه‌ای بهتر از پنجمی نرسید. هر چند با این اتفاق ابومسلم به عنوان بهترین تیم شهرستانی فوتبال ایران انتخاب شد اما دست آندو برای دومین سال متوالی به جام نرسید.


۲۰۰۷-۲۰۰۶ (بولتون انگلیس)
تیموریان پس از جام‌جهانی آلمان به لیگ انگلیس منتقل شد و پیراهن بولتون را بر تن کرد. او در اولین سال حضورش در لیگ جزیره با بولتون به مقام هفتمی رسید و در رقابت‌های حذفی هم هیچ موفقیتی کسب نکرد تا در حسرت رسیدن به جام باقی بماند.


۲۰۰۸-۲۰۰۷ (بولتون انگلیس)
آندو در این فصل تنها ۳‌بازی لیگ‌برتری برای بولتون انجام داد و برای تیم شانزدهم فوتبال جزیره بیشتر حکم تماشاگر را داشت تا بازیکن! بولتون در این فصل هم موفقیتی در رقابت‌های حذفی نداشت و با خوش‌شانسی در لیگ‌برتر باقی ماند.


۲۰۰۹-۲۰۰۸ ( فولام - برنلی)
تیموریان این فصل را با فولام استارت زد اما پس از پیچ شدن به سکو‌های جزیره به برنلی قرض داده شد تا با این تیم سهمیه حضور در لیگ‌برتر را کسب کند. آندو در نیم‌فصل دوم ۱۱‌بازی برای برنلی انجام داد و ۶‌بازی را به دلیل محرومیت از دست داد.


۲۰۱۰-۲۰۰۹ (فولام انگلیس)
آندو در این فصل به فولام برگشت تا شاید به ترکیب اصلی این تیم اضافه شود اما در نیمه اول لیگ جزیره تنها در یک بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت تا نامش در فهرست مازاد قرار بگیرد و در نهایت قراردادش فسخ شود.


۲۰۱۱-۲۰۱۰ (تراکتورسازی تبریز)
تیموریان پس از ۶‌ماه تیم نداشتن در نیمه دوم لیگ دهم راهی تراکتورسازی شد تا زیر نظر کمالوند فوتبال بازی کند. تراکتور در پایان این فصل به رتبه‌ای بهتر از پنجمی نرسید تا دوری آندو از جام قهرمانی یک‌سال دیگر تمدید شده باشد.


۲۰۱۲-۲۰۱۱ (استقلال تهران)
آندو با استقلال مظلومی در لیگ یازدهم به رتبه سومی رسید اما در جام‌حذفی به فینال رسید تا شاید آندو رنگ قهرمانی را ببیند. استقلال در این فصل جام‌حذفی را فتح کرد اما آندو دیدار نهایی را به دلیل مصدومیت از دست داد تا فقط با جام عکس یادگاری بگیرد!


۲۰۱۳-۲۰۱۲ (الخریطیات قطر)
تیموریان در این فصل به لیگ ستارگان قطر منتقل شد تا برای الخریطیات فوتبال بازی کند. آندو و یارانش در این فصل به رتبه دهمی رسیدند تا با خوش‌شانسی از سقوط فرار کرده باشند. الخریطیات در رقابت‌های حذفی هم هیچ موفقیتی دشت نکرد.


۲۰۱۴-۲۰۱۳ (استقلال تهران)
آندو در این فصل به استقلال برگشت تا قهرمان آسیا شود اما محرومیتش در نیمه‌نهایی باعث شد تا تیم قلعه‌نویی پشت در فینال بماند. استقلال در لیگ سیزدهم به رتبه پنجمی رسید و در جام‌حذفی هم به هیچ موفقیتی نرسید تا بازگشت آندو با از دست رفتن سهمیه آسیا همراه شده باشد.


۲۰۱۵-۲۰۱۴ (استقلال - تراکتورسازی)
تیموریان در این فصل یک نیم‌فصل برای استقلال و یک نیم‌فصل برای تراکتورسازی بازی کرد. استقلال در پایان این فصل ششم شد و تراکتورسازی هم با اخراج همین آندو در دیدار پایانی به مقام سوم رسید تا جام قهرمانی به نصف‌جهان برود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها