رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 127865

سخنگوی وزارت ارشاد:

حضور خواننده سنتی در شبکه صهیونیستی قابل توجیه نیست

ساعت24-سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری با غیر قابل توجیه دانستن حضور خواننده سنتی در شبکه صهیونیستی گفت: حضور خواننده سنتی در شبکه صهیونیستی قابل توجیه نیست.

سخنگوی وزارت ارشاد
نشست خبری «حسین نوش‌آبادی» سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 5 بهمن‌ماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینک دستورالعمل صیانت از هنرمندان عرصه موسیقی در معاونت هنری ارشاد به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، افزود: بر اساس آن امر نظارت بر فعالیت‌ موسسات و مراکز هنری و همچنین گروه‌های موسیقی در دفتر موسیقی ارشاد متمرکز می‌شود تا از این طریق از برخورد سلیقه‌ای و تخلفات موسسات هنری در شواریی که به همین منظور تشکیل شده جلوگیری شود.
سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به اثر «افسار» محسن چاوشی گفت: متن اثر چاوشی که «افسار» نام دارد از دفتر موسیقی مجوز گرفته اما موسیقی آن بدون مجوز است که این امر موجب نگرانی‌هایی شده است.
وی با اشاره به حضور خواننده سنتی کشور در یک شبکه صهیونیستی گفت: حضور خواننده مشهور سنتی کشور در یک شبکه ماهواره‌ای صهیونیستی باعث شگفتی همه شد و دلایل آن در دست بررسی است، البته این کار به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
وی افزود: متأسفانه تخلفی صورت گرفته اما هنوز درباره حضور یا عدم حضور سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر و یا محدودیت فعالیت وی تصمیم‌گیری نشده است. باید موضوع بررسی شود و بعید است که وزیر ارشاد نسبت به این امر واکنش سریع نشان دهد.
نوش‌آبادی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه ارشاد درباره همکاری هنرمندان با رسانه‌های معاند نظام تنها به موضع‌گیری کلی اکتفا کرده، اقدام عملی و بازدارنده ارشاد در این باره چیست، اظهار داشت: مقررات اجازه نمی‌دهد فردی با یک شبکه معاند نظام همکاری کند و فرقی نمی‌کند که در قالب سفارش، حضور، ارسال عکس و فیلم ارتباط داشته باشد.
وی افزود: موضوع تخلفات بررسی می‌شود اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد آسیب‌شناسی این موضوع است.
نوش‌آبادی درخصوص راه جلوگیری از این اتفاقات گفت: این اتفاقات نگران کننده است اما وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند از آن جلوگیری کند و باید همه نهاد‌ها در رفع آن وارد عمل شوند.
وی درباره همکاری با شبکه جم گفت: ما با اصل شبکه مخالفیم و همکاری را ممنوع می‌دانیم. توصیه ما این است که هنرمندان اولویت کار را به داخل کشور بدهند و فریب مسئولان این شبکه‌ها درباره معروف شدن را نخورند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها