رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 138802

مردم تهران طلا را ازمس خوب تشخیص دادند

ردصلاحیت اتهام زنندگان ازسوی تهرانی ها

ساعت ۲۴-تا این ساعت که ۷و ۳۰ دقیقه صبح است فهرست نهایی انتخابات مجلس در تهران از سوی نهادهای قانونی اعلام نشده است اما برپایه آنچه که تا کنون از نتایج به صورت رسمی اعلام شده است اصلاح طلبان با قاطعیت برنده شده اند.

انتخابات
dir="RTL">به گزارش ساعت 24،با توجه به اینکه درفهرست ۳۰ نفره اصلاح طلبان چهره مشهور کمتر از انگشتان دو دست بود و نامزدها عموما چهره های جدید بودند و درمقابل در لیست رقیب چهره های نام آشنا که شمار قابل اعتنایی از آنها نماینده کنونی هستند و اشتهار دارند این پرسش مطرح می شود : چرا لیست اصولگرایان مقبول رای دهندگان تهرانی واقع نشد؟ در میان انواع دلایل و عوامل موثر برشکست اصولگرایان در پایتخت ایران بدون تردید رفتار ناکارآمد اتهام زنی به دولت از سوی افراد شاخص این گروه و نسبت دادن برخی کارها به دولت که ناراست بودن آنها آشکاربود مهمترین دلیل بودد.

شهروندان تهرانی می شنیدند و می خواندند که از چند روز مانده به انتخابات مجلس ناگهان اسنادی غیر قابل اثبات انتشار می یابد که به طور مثال رییس دفتر رییس جمهور متهم به دریافت رشوه از خارجی ها می شود و یا گفته می شود در دفتر رییس جمهور کسانی رفت و امد می کنند که رشوه های چند میلیاردی گرفته اند . در حالی که دولت خبری درباره حذف یارانه ۱۵ میلیونی نداده بود برخی از کاندیداها باره این را به عنوان سیاست دولت اعلام کردند و حاضر نشدند اخبار درست را بپذیرند. از سوی دیگر برخی اخبار پرشمار از سوی اصولگرایان انتشار می یافت که آنها ۱۰ اقتصاد دان در لیست دارند که برخی از آنها فقط مسیولیت اقتصادی داشته اند. افرادی در لیست اصولگرایان بودند که از جزییات شرایط رکودی اقتصاد و دلایل پدیدار شدن رکود را به درستی می فهمیدند اما حاضر نشدند این را به رای دهندگان انتقال دهند و با تحلیل های غیر کارشناسی دولت را متهم می کردند که می خواهد تورم را به بهانه رکود بیشتر مهارکند.

بررسی گفتار افراد حاضر در لیست اصولگرایان نشان می دهد چهره های ورزیده و قدیمی آنها نیز با سکوت در برابر چهره های آتشین بین خود ساکت بوده و تلاشی برای بهبود ادبیات سیاسی آنها نکرده و دنباله رو شدند . از سوی دیگر مردم تهران نشان دادند ترفند دوقطبی کردن سیاستمداران به اشراف و طرفدار فقرا دیگر کارساز نیست. رای دهندگان تهرانی به نابرابری تبلیغاتی ایجادشده و اینکه فهرست اصولگرایان از سوی برخی رسانه ها که باید بیطرف بودند اما از این کار خودداری کردند نیز واکنش نشان دادند و به کسانی که برخلاف شعارشان سطح خیابانها و کوچه ها و میدانها را پر از کاغذها و پوسترهای تبلیغاتی کرده بودند روی خوش نشان ندادند. نکته قابل تامل دیگر این بود که مردان نیک نامی که از لیست اصولگرا حمایت می کردند نسبت به همین افراد در جبهه اصلاح طلبان مقبولیت کمتری در میان رای دهندگان داشتند. نکته آخر اینکه تهرانی با استفاده از تکنولوژی مدرن و بها دادن به رایدهندگان و کشاندن پای برخی از سیاستمداران محبوب از مسیر شبکه های اجتماعی تمایل خود را برای بالا کشیدن جبهه سیاسی راستگو نشان دادند و یادآور شدند دیگر زمانه دیگرگون شده و ناراستگویی و مبارزه به روش استالینی جایی در ذهن مردم ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها