رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 141910

کفاشیان از انتخابات فدراسیون فوتبال کنار کشید

ساعت 24- عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که علی کفاشیان رئیس کنونی فدراسیون فوتبال از ثبت نام برای انتخابات این فدراسیون در دوره جدید کنار کشیده است.

فدراسیون فوتبال ایران
امیر عابدینی بعدازظهر امروز (شنبه) و در جمع خبرنگاران اظهار داشت که کفاشیان به نفع فوتبال کشور از ثبت نام در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال کنار کشیده و در این انتخابات ثبت نام نخواهد کرد.

عابدینی افزود: امروز جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برگزار و مقرر شد باید اساسنامه این فدراسیون اصلاح و برای تایید به تصویب دولت برسد.
معتقدم اتفاقات امروز فرصت سوزی برای نامزد نشدن کفاشیان در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود.


عابدینی درخصوص اظهارات کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک مبنی بر اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوبه هیات دولت را دارد، تصریح کرد: اتفاق بزرگی است که تصویر چنین مصوبه مهمی را نداریم و یا آن را کتمان می کنیم.


عضو هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه فدراسیون فوتبال در هشت سال گذشته با همین اساسنامه فعالیت کرده است، افزود: در هر صورت با این وضعیت تمامی فعالیت های فدراسیون در این دوره زیر سوال است.


وی درمورد تعلیق احتمالی فدراسیون فوتبال از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت: کفاشیان برای اینکه فوتبال ایران دچار تعلیق نشود، فداکاری کرده و از نامزدی ریاست فدراسیون کناره گیری کرد تا فوتبال ملی ضربه نخورد.


عابدینی درباره تمدید ساعت ثبت نام از نامزدهای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال افزود : تمام افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را داشتند امروز ثبت نام خود را انجام دادند و تمدید آن تاثیری در حضور افراد نداشت.چندین بار عصر امروز به کفاشیان برای نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال اصرار کردم اما ایشان از این کار خودداری کردند و بعید است دیگر نامزد شوند.

كفاشيان: فعلا ثبت نام نكردم

از سوي ديگرعلی کفاشیان پس از خروج از فدراسیون فوتبال در روز پایانی ثبت‌نام انتخابات این فدراسیون در جمع خبرنگاران و درباره اینکه برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرده است یا نه، اظهار داشت: تا این لحظه ثبت‌نام نکرده‌ام.من کنار کشیدم تا فضا برای آمدن دیگران باز شود. ضمن اینکه ما هم در این بین به فوتبال کمک می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که «آیا قبول دارید اگر کاندیدا می‌شدید، با توجه مخالفت وزارت ورزش و دولت با شما امکان تعلیق فوتبال ایران وجود داشت؟» گفت: این تفسیرهای شماست. در هر صورت باید اساسنامه فدراسیون فوتبال را به تصویب دولت برسانیم، وگرنه هر روز با این موضوع روبرو هستیم که اساسنامه قانونی نیست و مشکل دارد. تا اساسنامه قانونی نباشد، نمی‌آیم. خواسته سازمان بازرسی نیز اجرای قانون بود. آنها می‌گویند اگر مصوبه دولت را نگیرید، اساسنامه غیرقانونی است.

کفاشیان در پاسخ به این موضوع که «شما دو هفته پیش اعلام کردید در انتخابات شرکت می‌کنید»، تاکید کرد: من از دو یا سه هفته پیش یک روز می‌گفتم کاندیدا می‌شوم و یک روز هم می‌گفتم که نمی‌شوم. در واقع می‌گفتم هیچ چیز معلوم نیست. در شرایط فعلی ماندن من به فوتبال ضربه می‌زن،د در حالی که نباید فوتبال از بودن من ضربه بخورد. اگر بخواهم بمانم، باید اصرار کنند تا این کار صورت بگیرد، نه اینکه من اصرار کنم تا بمانم.

وی در خصوص اینکه «آیا منظور شما از اینکه اگر بمانید، فوتبال ضربه می‌خورد، این است که فوتبال ایران تعلیق می‌شود»، گفت: این تفسیر شماست. منظور من این است که یک روز می‌گویند اساسنامه قانونی نیست و باید به تصویب برسد، یک روز می‌گویند بازنشسته‌ام و... ، در واقع موانعی که با بودن من باعث می‌شود فوتبال لطمه بخورد. تا کِی باید بجنگیم و دعوا کنیم. بگذارید فضای جدیدی ایجاد شود و کاندیداهای جدیدی حضور پیدا کرده و با انرژی کار را جلو ببرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها