رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 153106

نتانیاهو کلاس "تاریخ یهودیت" برای سازمان ملل برگزار میکند!

ساعت24-
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد مجدد از قطعنامه اخیر یونسکو درباره مسجدالاقصی و دیوار ندبه، از تصمیمش برای برگزاری همایشی درباره تاریخ یهودیت برای کارکنان سازمان ملل خبر داد.

1443969567339_photo_2015-10-04_18-03-01.jpg
h3 style="text-align: justify;">به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به قطعنامه جنجالی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در خصوص دیوار ندبه صورت گرفت.

پیشتر شورای اجرایی یونسکو قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن تجاوزات صهیونیست‌ها و تدابیر غیرقانونی رژیم صهیونیتی علیه مسجدالاقصی و آزادی نمازگزاران مسلمان و همچنین موانع ایجاد شده برای ممانعت از دسترسی مسلمانان به مکان‌های اسلامی قدس اشغالی به شدت محکوم شده بود.

این قطعنامه واکنش شدید رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت و نتانیاهو از آن به عنوان قطعنامه‌ای " سخیف و مسخره" یاد کرد و مدعی شد که در متن این قطعنامه از "تاریخ منحصر به فرد یهود و هیکل سلیمان غفلت شده است."

در متن این قطعنامه از اصطلاح "هیکل" که یهودیان برای نامیدن مسجدالاقصی به کار می‌برند خودداری شده است.

در همین راستا نتانیاهو با ابراز "تاسف" مجدد از این قطعنامه یونسکو اعلام کرد: کنفرانسی درباره ماهیت و تاریخ یهود برای همه کارمندان سازمان ملل در اراضی اشغالی برگزار می‌شود.

وی گفت: من شخصا این کنفرانس را در دفتر نخست وزیری ساماندهی می کنم و مسئول این کنفرانس پژوهشگری برجسته در تاریخ یهودیت خواهد بود.

نتانیاهو مدعی شد که دیپلمات‌های برخی از کشورهایی که به قطعنامه‌ یونسکو رای مثبت دادند به این کنفرانس که زمان آن هنوز مشخص نشده دعوت خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها