رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 154476

تیکه سنگین رحمتی به قلعه نویی؛ به خاطر بردن استقلال به «آل‌سعود» باختند!

ساعت24-سید‌مهدی رحمتی برای چندمین بار در دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش دچار چالش شده است. او که به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت استقلال معرفی می‌شد، بابت باخت مقابل تراکتورسازی مواخذه می‌شود‌.

رحمتی در گفت و‌گویی جزییات جدیدی از ماجراهای بازی استقلال و تراکتورسازی را فاش کرده است.


از بازی استقلال و تراکتور صحبت کنید. به شما انتقاد وارد است که حرمت مربی سابق و پیشکسوت خود را حفظ نکردید.
قبل از توضیح درباره این موضوع در ابتدا برای پیشکسوتان شریف باشگاه استقلال که در جایگاه استادی قرار دارند، بابت آنچه دیدند معذرت‌خواهی می‌کنم. من همواره حرمت همه بزرگ‌ترها و به خصوص مربیانم را حفظ کرده‌ام و می‌توانید این را از همه آن عزیزان سوال کنید. اما حرکات من فقط عکس‌العمل بود.


چه عملی شما را به عکس العمل وا داشت؟
با شروع بازی تاکتیک‌هایی خارج از زمین چمن شروع شد که از گذشته با آن‌ها آشنایی کامل دارم. داد و بیداد، حرف‌های نامناسب، اعتراض‌های تحریک‌آمیز! در‌حالی که هنوز در بازی اتفاقی نیفتاده بود. بنده به عنوان کاپیتان استقلال وظیفه داشتم این موضوع را به اطلاع داور برسانم و بعد از این کار متاسفانه حرف‌های زشتی شنیدم. باز خویشتن‌داری کردم، اما فایده‌ای نداشت. این بار از آقایان خواستم ساکت شوند ولی از قبل می‌دانستند که من به برخی از حرف‌ها و حرکات حساسیت دارم. خلاصه این‌که داور مسابقه ترجیح داد به من کارت زرد بدهد. می‌خواهم به چند نکته اشاره کنم. پارسال در بازی رفت و برگشت پیکان و استقلال مشکلی به وجود آمد؟ در 2 بازی اول تراکتور در جام حذفی و لیگ مشکلی ایجاد کرده‌ام؟ آن‌جا تعدادی از تماشاگران شعارهای ناپسندی علیه من و حریف سر دادند. چطور آقایان اخلاق‌مدار کوچک‌ترین کاری برای شعارها انجام نداده‌اند. کسانی که حالا از من انتقاد می‌کنند در روزهایی که حرمت و شخصیت ما در رختکن تیم لگدمال می‌شد، کجا بودند؟ آقایی که بعد از بازی استقلال و ملوان به راحتی آب خوردن خطاب به بازیکنان گفت بی‌غیرت، بی... و... باز. بنده همان‌جا ایستادم و گفتم مودب باش و حرف دهانت را بفهم. از همان‌جا سناریوی رفتنم کلید خورد. وی حالا حرف‌های فرهنگی و اخلاقی نزند!
اگر بازی را برده بودید، این اتفاقات نمی‌افتاد.


حالا که صحبت از شرافت فوتبالی شده، مجبورم درباره یک‌سری مسائل صحبت کنم. از کارشناسان فوتبال و اهالی رسانه یک سوال دارم. مگر تعریف شرافت فوتبالی در ایران و آسیا با هم تفاوت دارد؟ آیا شرافت فوتبالی در داخل یک معنا دارد و در خارج از کشور معنایی دیگر؟ اعضای باشگاه پاختاکور ازبکستان بنده خدا نبودند؟ قلب نداشتند؟ امید نداشتند؟ چرا کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره اعتراض ازبک‌ها شفاف‌سازی دقیق نمی‌کند؟ چرا نمی‌گویند که چند بار از ازبکستان با ایران تماس گرفتند و اعتراض و گلایه کردند؟ به سازمان نظام‌وظیفه نامه بلندبالا می‌نویسند که بازیکن سرباز می‌خواهیم چون در این شرایط سیاسی مقابل تیم‌های عربستانی بازی داریم اما به وقتش به خاطر بازی با استقلال تیم دوم را به میدان الهلال عربستان می‌فرستند و می‌بازند و باعث صعود تیم آل‌سعود می‌شوند تا پاختاکور حذف شود! حالا از جوانمردی و شرافت فوتبالی صحبت می‌کنید! به خاطر تسویه‌حساب‌های شخصی و قبلی خود با استقلال همه فکر و ذکرشان به این بازی بود و به آل‌سعود باختند. حالا که باعث صعود الهلال و عدم‌قهرمانی استقلال در لیگ شدند، خسته نباشند.


در جریان بازی با تراکتورسازی عکسی از شما گرفته شده که زبان‌تان بیرون است و شایعه شده به سمت نیمکت تراکتور این حرکت را کرده‌اید؟


من داشتم با علی حمودی صحبت می‌کردم و آن صحنه دقیقه یک مسابقه بود و نیازی نیست توجیه کنم. چون ترسی از کسی ندارم که بخواهم واقعیت را کتمان کنم.


آخر مسابقه چرا شلوغ شد؟
یک آقایی که کت و شلوار طوسی پوشیده بود، حرف زشتی به سیروس دین‌محمدی زده‌ و باز این تصور به وجود آمده بود که من دنبال درگیری هستم. در‌حالی‌که من می‌خواستم بچه‌ها را جمع کنم و به سمت سکو برویم و از تماشاگران عذرخواهی کنیم. در آن صحنه‌ها هم چون سر و‌صدای استادیوم زیاد بود، باید فریاد می‌زدم.


چرا استقلال در نیم‌فصل دوم افت کرد؟
کادر فنی و مدیریت باشگاه در این‌خصوص صحبت‌های کامل‌تری دارند. ولی در این چند ماه ‌بدهی‌ به بازیکنان خارجی که در‌واقع برای سکونشینی و نیمکت‌نشینی جذب شده بودند، به باشگاه استقلال تحمیل شد و چند میلیارد بدهی روی دست باشگاه گذاشت.


ظاهرا در آستانه محرومیت قرار داری؟
محرومیت برای چه؟ مگر چه اتفاقی رخ داده که محروم شوم؟ کاری کرده‌ام؟ درگیری رخ داده است؟ به عنوان کاپیتان استقلال از تیمم دفاع کردم و وظیفه داشتم این کار را انجام بدهم. من و استقلال شایسته دلجویی هستیم نه محرومیت.

خبرگزاری دانشجو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها