رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 154551

«معلمان پذیرفته‌شده ۳ دوره آزمون» در انتظار اعزام به خارج از کشور

ساعت24.شاهین نوش‌آبادی معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در گفت‌وگویی اظهار داشت: تعداد زیادی معلم اعزامی به خارج از کشور داریم که طی سال‌های گذشته در آزمون پذیرفته شدند اما هنوز اعزام نشده‌اند.

فرهنگیان
معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر اینکه معلمان پذیرفته شده ۳ دوره آزمون از سال ۸۹ تا ۹۱ در انتظار اعزام به خارج از کشور هستند، گفت: امسال احتمالاً آزمونی برای اعزام معلمان به خارج از کشور برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: دلیلش این است که سه سال پشت سر هم یعنی در سال‌های 89، 90 و 91 آزمون گذاشته شد و به صورت غیرکارشناسی، معلم پذیرفته شد؛ البته منظورم از غیر کارشناسی این است که افراد زیادی در آزمون قبول شدند و بین زمان قبولی و اعزامشان فاصله افتاده است که عدم آماده شدن ویزای برخی از این معلمان از جمله دلایل اصلی آن است.

نوش‌آبادی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این معلمان را به مدارس خارج از کشور اعزام کنیم، افزود: البته باید بر اساس تعداد نیازمان، معلم به مدارس خارج از کشور اعزام شود که این میزان حداکثر 250 نفر در هر سال است که به همراه همسران این معلمان که به تبعیت از آنها اعزام می‌شوند عددی حدود 480 نفر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از سال 92 هیچ آزمونی برگزار نشده است، گفت: بر این اساس، امسال هم احتمالاً آزمونی برگزار نمی‌شود و از همین معلمان پذیرفته شده استفاده می‌کنیم.

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش درباره دریافت حقوق معلمان اعزامی تصریح کد: حدود دو سال است که حقوق معلمان خارج از کشور بدون هیچ مشکلی پرداخت می‌شود و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها