رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 157198

توزیع کارت 478 هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سوم خرداد

ساعت24-رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی، از توزیع کارت آزمون این دانشگاه برای بیش از 478 هزار داوطلب همزمان با سوم خرداد ماه خبر داد.

از مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز دانشیان در خصوص جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 95 این دانشگاه با بیان این که توزیع کارت آزمون از روز دوشنبه 3 خرداد آغاز می‌شود، افزود: داوطلبان می‌توانند از ساعت 11 روز دوشنبه سوم خرداد به سامانه مرکز سنجش‌ و پذیرش به نشانی www.azmoon.org مراجعه‌ و اطلاعات ثبت‌نام خود را وارد و برگه ورود به جلسه امتحانی را دریافت کنند.

وی گفت: اگر داوطلبان در برگه ورود به جلسه مغایرتی از لحاظ مشخصات فردی، عکس، سهمیه، دین و زبان خارجه مشاهده کردند، می‌توانند از روز سه‌شنبه، 4 خرداد تا روز چهارشنبه، 5 خرداد، از ساعت 9 تا 18 به باجه‌های رفع نقص در واحدهای دانشگاهی مراجعه کنند.
به گفته دانشیان، مراکز رفع نقص خواهران و براداران در تهران دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ‌ورزشی تهران مرکزی به آدرس شهرک قدس، میدان صنعت، ابتدای خیابان ایران زمین، روبروی اداره برق، مجتمع دانشگاهی ولی‌عصر، واحد تهران مرکزی به آدرس میدان امام حسین (ع)، خیابان دماوند، جنب بیمارستان بوعلی، سایت حکیمیه واحد تهران شمال به آدرس بزرگراه شهید بابایی، روبروی دانشگاه امام حسین (ع)، خروجی حکیمیه، خیابان شهید صدوقی، بلوار شهید عباسپور است.
دانشیان افزود: آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی‌ارشد که برای دریافت برگه ورود به جلسه، شماره پرونده و کد رهگیری خود را در اختیار ندارند، می‌توانند به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org مراجعه یا از طریق تلفن گویا به شماره 4743 و انتخاب کلید شماره 3 و ارائه اطلاعات درخواستی اطلاعات خود را دریافت کنند.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش همچنین گفت: آن دسته از دانشجویان سال سوم و یا چهارم مقطع کارشناسی پیوسته یا سال دوم مقطع کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل در واحدها و مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی که در یکی از مجموعه‌های امتحانی مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و حقوق در آزمون کارشناسی‌ارشد سال 1395 ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در زمان دریافت برگه ورود به جلسه آزمون، علاقه‌مندی خود را برای شرکت در المپیاد نیز اعلام کنند.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش از رقابت 478 هزار و 349 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این آزمون در 135 مجموعه امتحانی و در6 نوبت صبح و عصر روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه 6 الی 8 خرداد در 69 حوزه امتحانی و در31 استان کشور برگزار می‌شود.
به گفته وی در هر نوبت بین 65 تا 91هزار داوطلب شرکت‌کننده در 7 گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر رقابت می‌کنند و بیشترین داوطلب در این آزمون در رشته حقوق با 61255 داوطلب و سپس مجموعه حسابداری و مالی با 48004داوطلب است.
دانشیان گفت: در آزمون کارشناسی‌ارشد سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی، 45/44 درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و 55/55 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. همچنین جوان‌ترین داوطلب شرکت‌کننده در این آزمون فردی 16 ساله و مسن‌ترین داوطلب فردی 82 ساله است.
به گفته رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، حدود 52276 نفر از داوطلبان از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان فعال، آزادگان، شاهد و رزمندگان هستند. تنها ملاک پذیرش داوطلب نمره کسب شده داوطلب است.
وی گفت: سوالات همه مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی به جز مجموعه‌های نوازندگی ساز جهانی، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، طراحی شهری، معماری، طراحی صنعتی، تصویرسازی، نقاشی، ارتباط تصویری و هنرهای نمایشی که دارای یک درس تشریحی هستند، به صورت تستی است و آزمون درس تشریحی در این مجموعه‌ها هم‌زمان با آزمون تستی برگزار می‌شود.
دانشیان افزود: رشته‌های کارگردانی نمایش و موسیقی علاوه بر آزمون تستی و تشریحی دارای آزمون عملی نیز هستند که این آزمون بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد در این دو رشته برگزار می‌شود.
وی همچنین درخصوص اعلام نتایج آزمون کارشناسی‌ارشد سال 1395 گفت: داوطلبان لازم است در حفظ و نگهداری شماره داوطلبی خود دقت لازم را داشته باشند، نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور 95 اعلام می‌شود.
آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1395 در شش نوبت صبح و عصر روز‌های پنجشنبه 6، 7 و 8 خرداد، همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، زمان شروع آزمون نوبت صبح ساعت 8 و نوبت عصر ساعت 16 است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها