رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 157619

کارنامه مدافع سرشناس موردنظر استقلال +جدول

ساعت24- وریا غفوری مدافع سابق سپاهان از همیشه به استقلال نزدیک تر است. مدافعی که یک بار در ابتدای لیگ سیزدهم تا پای عقد قرارداد با آبی ها پیش رفت این بار فاصله ای تا استقلالی شدن ندارد.

وريا غفوري مدافع فصل قبل سپاهان خيلي بيشتر از پايان ليگ سيزدهم به استقلال نزديك است. مدافع ملي‌پوشي كه البته در فصل اخير ليگ‌برتر به دليل مصدوميت نتوانست آنچنان كه بايد و شايد به چشم بيايد.

اين مدافع كردستاني در ايستگاه سيزدهم ليگ سيزدهم از فاصله 40متري با شليكي تماشايي دروازه سيدمهدي رحمتي و استقلال را باز كرد تا پيروزي يك بر صفر شاگردان امير قلعه‌نويي در آخرين دقايق بازي با تساوي يك- يك تعويض شد.

در پايان همان فصل بود كه آبي‌ها عزم‌شان را براي جذب اين مدافع ملي‌پوش جزم كردند. با اين حال زور آنها در بازار نقل و انتقالات به سپاهان متمول آن سال نرسيد تا وريا لباس زرد نفت را با لباس زرد سپاهان عوض كند و آبي‌پوش نشود.

گلزني در روز درخشش حنيف

وريا غفوري اولين‌بار در ليگ هفتم با پاس همدان به جغرافياي فوتبال ايران در بالاترين سطح خود پاي گذاشت. پاس آن فصل به جز وريا غفوري- در خط دفاعي خود- از حنيف عمران‌زاده هم سود مي‌برد. وريا و حنيف در يكي از بازي‌هاي فصل براي خود خاطره مشترك جالبي را رقم زدند.

در هفته بيست‌ويكم رقابت‌ها پاس با گل دقيقه پنج محمد غلامي از برق شيراز پيش بود. در دقيقه85 حنيف عمران‌زاده گل دوم همداني‌ها را زد و سه دقيقه بعد وريا غفوري اولين گل ليگ‌برتري‌اش را براي پاس به ثمر رساند. ديدار مذكور شنبه دهم فروردين‌ماه سال87 برگزار شد.

نه برانكو به كمال

مدافع راستي كه گفته شده مد نظر پرسپوليس نیز هست به احتمال زياد راهي استقلال خواهد شد. ابتدا عنوان شد وريا غفوري مدافع راست مد نظر برانكو ايوانكوويچ است اما بعد مشخص شد سرمربي كروات قرمزها روي اين بازيكن نظري ندارد.

پيش‌تر مطرح شده بود كه كمال كاميابي‌نيا هافبك مياني موفق قرمزها پيشنهاد داده بود تا همبازي سابقش در نفت به ليست پرسپوليس اضافه شود.

با اين حال استدلال منطقي برانكو مانع از تحقق اين آرزوي كمال شده بود. پاسخ ايوانكوويچ اين بود: «رامين رضاييان آماده و سرحال است. حسين ماهيني هم خدمتش تمام شده و بازمي‌گردد. با اين اوصاف ديگر نيازي به جذب مدافع راست نيست

تلخ و شيرين تقابل با پرسپوليس

جالب اينكه غفوري از تقابل با پرسپوليس يك خاطره تلخ و شيرين دارد. شنبه 19مردادماه سال87 پاس همدان در شرايطي كه وريا غفوري، حنيف عمران‌زاده و سوشا مكاني را در فاز دفاعي خود داشت، به مصاف ميزبانش پرسپوليس رفت.

هفت‌سال و 9ماه و 10روز قبل وريا با ضربه دقيقه14 خود گل اول بازي را هم به ثمر رساند. با اين حال گل‌هاي نيكبخت(35) و كريم باقري(73 و 90) عامل شكست پاس در هفته دوم ليگ هشتم شد.

بدتر از همه اينكه آن روز شاهين حاج‌بابايي امر به اخراج حنيف عمران‌زاده از زمين داد تا تلخي شكست برابر پرسپوليس در روز گلزني وريا بيشتر احساس شود.

19هزار دقيقه و 13گل

به هر تقدير مدافعي كه مي‌تواند كمك‌حال استقلال در جناح راست زمين باشد كارنامه جالب توجهي در ادوار ليگ‌برتر دارد.

وريا غفوري طي 9سال اخير 238مرتبه با پيراهن پاس همدان، شهرداري تبريز، نفت و سپاهان پاي به رقابت‌هاي ليگ گذاشته در حالي كه در 219بازي انتخاب اول مربيان براي قرار گرفتن در تركيب اصلي بوده است.

وريا طي اين مدت 19هزار و 157دقيقه شانس بازي داشته تا 13گل هم به ثمر برساند. وريا در اين مدت دو گل به پرسپوليس زد(ليگ‌هاي هشتم و يازدهم) و يك گل به استقلال.

جدول عملكرد وريا غفوري در ادوار ليگ‌برتر

ليگ

تيم

تعداد بازي

حضور در تركيب اصلي

مجموع دقايق بازي

گل زده

نكته ويژه

هفتم

پاس همدان

30

26

2122

2

دروازه برق شيراز و نفت آبادان را باز كرد

هشتم

پاس همدان

23

19

1674

2

به پرسپوليس و سايپا گل زد

نهم

پاس همدان

28

24

1986

1

به تراكتورسازي گل زد

دهم

شهرداري تبريز

20

15

1229

1

دروازه استيل‌آذين را باز كرد

يازدهم

شهرداري تبريز

30

29

2573

2

هفته سوم به پرسپوليس گل 3 امتيازي زد

دوازدهم

نفت

32

32

2869

-

-

سيزدهم

نفت

30

29

2654

3

هفته سيزدهم از فاصله 40متري دروازه استقلال و رحمتي را باز كرد

چهاردهم

سپاهان

27

27

2430

2

به پيكان و استقلال‌صنعتي گل زد

پانزدهم

سپاهان

18

18

1620

-

خيلي از بازي‌هاي فصل را به دليل مصدوميت از دست داد

مجموع

238

219

19157

13

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها