رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 165223

عامل حمله در اورلاندو آمریکا در تماس تلفنی با پلیس از داعش سخن گفته بود

ساعت24- گروه تروریستی داعش در اطلاعیه رسمی مسئولیت حمله مرگ بار در اورلاندو در آمریکا را برعهده گرفت و مقامات آمریکا تایید کردند که عامل حمله در تماس با فوریت های پلیسی از داعش سخن گفته و مطالبی در مورد بمب گذاری در مراسم دو ماراتن بوستن توسط دو برادر قزاق نیز مطالبی گفته بوده است.

139503232143298497910224.jpg
براساس گزارش منابع خبری مختلفی در آمریکا هنوز هیچ ارتباط مستقیم و سازمانی میان عمر متین عامل حمله مرگ بار در اورلاندو یافت نشده و برخی منابع این حمله را مانند حمله چند ماه پیش در سن برناندینو که دو فرد دیگر به یک مرکز سالمندان حمله کرده بودند شبیه دانسته اند.

در آن حمله نیز ارتباط سازمانی مشخصی میان عوامل حمله که یک زن و شوهر مسلمان بودند وجود نداشت تنها زنی که در آن حادثه مشارکت داشت در شبکه اجتماعی که عضو بود از ابوبکر بغدادی تجلیل کرده بود.

متن خبر رسمی خبرگزاری اعماق سخنگوی گروه تروریستی داعش در مورد پذیرش مسئولیت حادثه تروریستی در اورلاندو آمریکا.

بخشی از بیانیه داعش پیش از رمضان

داعش چند روز قبل از حلول ماه رمضان در بیانه صوتی که توسط ابو محمد ادنانی سخنگوی این گروه منتشر کرده بود از حامانش در سراسر جهان خواسته بود که به کافران حمله کنند و آن ها را بکشند.این سخنگو فهرستی نیز منتشر کرده که اسامی تعداد زیادی از افراد از جمله اتباع آمریکا بویژه اهالی اورلاندو در میان آن ها بوده است.

در این بیانیه سخنگوی داعش از کسانی که در کشور های غربی سکونت دارند و نمی توانند به مراکز خلافت خود خوانده داعش عزیمت کنند خواسته در محل زندگی خود کافران را بکشند.این بیانیه تاکید می کند که این کار بسیار با ارزش تر از پیوستن آنان به داعش است.

عمر متین هیچگونه سابقه ارتباط و یاحمایت از گروه های افراطی نداشته و شغل نگهبانی داشته است.وی از همسرش طلاق گرفته بوده و زن سابقش وی را فردی غیر مذهبی اما خشن در رفتار با خویش و بی ثبات از نظر اخلاقی و روانی معرفی کرده است. وی تاکید کرده که متین اورا کتک می زده و پدر و مادر متین با آگاهی از این رفتار پسرشان به وی کمک کرده و موجب طلاق وی شده اند.اغلب منابع خبری این حادثه را یک حادثه تروریستی غیر سازمانی و به اصطلاح یک گرگ تنها ارزیابی می کنند که فردی تصمیم گرفته و اقدام به این عمل تروریستی کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها