رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 168102

واکنش محمد علی نجفی به موضوع فیش های حقوقی نجومی

ساعت24-نجفی گفت: در خصوص فیش‌های حقوقی سالها غفلت بوده است چراکه تشکیلات دولتی در این کشور بسیار بزرگ است و به همین دلیل بی‌انضباطی‌هایی وجود دارد و شخص رییس جمهور نیز از این اتفاق نارحت است؛ اما حل این مشکل نیازمند خرد است و قطعا به تدریج حل می‌شود.

57307185.jpg
r /> مشاور رییس جمهور گفت: باید یک ارتباط سازنده با دنیا بر قرار کنیم تا بتوانیم از منابع بین المللی استفاده کنیم، اگر در کشور می‌خواهیم حداقل میزان اشتغال را داشته باشیم نیازمند رشد اقتصادی 8 درصدی هستیم.

محمدعلی نجفی در جمع اعضای انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان، با بیان اینکه برجام می‌توانست افتخار ملی شود، اما عده‌ای می‌خواستند شیرینی آن را تلخ کنند و از هیچ تلاشی هم دریغ نکردند، ادامه داد: متاسفانه به گونه‌ای وانمود شده است که با تصویب برجام قند در دل آمریکا آب شده و آنها از ایران امتیاز گرفته‌اند، در حالی که در همان دوران مذاکره برای توافق، جناح فاشیست آمریکا، لابی اسرائیل –که بزرگترین لابی سال‌های اخیر را انجام داد- و نتانیاهو مدام سنگ اندازی می‌کردند و از این توافق ناراضی بودند و هنوز هم هستند، این اتفاقات نشان می‌دهد که دشمنان چگونه به خاطر این توافق برآشفتند، بعد یک عده چگونه برجام را خلاف انقلاب تعبیر می‌کنند؟

مشاور رییس جمهور ادامه داد: 96 طرح تاکنون علیه برجام در کنگره آمریکا مطرح شده است که این میزان طرح حجم مخالفت با برجام را نشان می‌دهد و آن هم یک دلیل دارد اینکه برجام به نفع ایران بوده است. اگر برجام رخ نمی‌داد تحریم‌ها ما را به زمین نمی‌زد، اما مشکل بسیار اساسی برای کشور ایجاد می‌کرد.

نجفی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی دولت تلاش کرده و دیپلماسی برقراری ارتباط با دنیا را در پیش گرفته بعد یک عده از سفارت عربستان سر در می‌آورند که معلوم نمی‌شود چه کسانی بودند؟ و چه کردند و چرا چنین کردند؟ و امروز عربستان با شرکت‌های بزرگ نفتکش جهان تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که اگر با ایران همکاری کنید قراردادهایمان را با شما لغو می‌کنیم. عربستان با بانک‌های اروپایی تماس گرفته و اعلام کرده که حساب‌هایم را در بانک‌هایتان می‌بندم اگر با ایران همکاری و مراوده را شروع کنید ، این فشارها به کشور و این مشکلات ایجاد شده همگی به خاطر یک حمله به سفارت عربستان است.

وی تاکید کرد: باید یک ارتباط سازنده با دنیا بر قرار کنیم تا بتوانیم از منابع بین المللی استفاده کنیم، اگر در کشور می‌خواهیم که حداقل میزان اشتغال را داشته باشیم، نیازمند رشد اقتصادی 8 درصدی هستیم و برای رشد 8 درصدی باید در سال 750 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور داشته باشیم. هر نوع محاسبه‌ای که انجام دادیم حداکثر حجم سرمایه گذاری در سال‌های آینده را 450 هزار میلیارد تومان برآورد کردیم و این یعنی 300 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کم خواهیم داشت و بدون تعامل با دنیا نیز این اتفاق رخ نخواهد داد و مشکل اشتغال و اقتصاد حل نخواهد شد.

مشاور رییس جمهور گفت: اصرار آقای روحانی برای حل مشکل تحریم‌ها و برقراری ارتباط با دنیا به خاطر این بود که ایشان می‌دانست بدون تعامل، مشکلات اساسی و بنیادی کشور حل نخواهد شد. باید یک چهره مثبت و واقعی از انقلاب و مردم را به دنیا نشان دهیم.

نجفی با اشاره به اینکه یکی از توطئه‌های خارجی و مخالفان داخلی گرفتن امید و آرامش از جامعه است، افزود: انتخابات سال 92 یک "نه" به گذشته بود چراکه مجموعه سیاست‌های 8 سال دولت قبل خلاف منطق، سیاست، اقتصاد و اجتماع بود و کشور به سمت قهقرا پیش می‌رفت و با روی کار آمدن دولت مخالفان می‌خواهند امید ایجاد شده را به هر شکلی از بین ببرند.

وی به فیش‌های حقوقی و مسائلی که این روزها مطرح می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص فیش‌های حقوقی سالها غفلت بوده است چراکه تشکیلات دولتی در این کشور بسیار بزرگ است و به همین دلیل بی‌انضباطی‌هایی وجود دارد و شخص رییس جمهور نیز از این اتفاق نارحت است؛ اما حل این مشکل نیازمند خرد است و قطعا به تدریج حل می‌شود.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها