رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 169295

كم اثرتر شدن استراتژی منتقدان دولت

تیر را پرتاب کن شاید به هدف بخورد

ساعت 24- پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 7 اسفند 1394 مجلس شورای اسلامی نشان داد که منتقدان دولت از حمله به برجام و تبلیغات منفی علیه آن فایده‌ای نبردند. شکست نسبی اصولگرایان که تمایل داشتند شمار اصلاح‌طلبان مجلس دهم بسیار کمتر از دوره قبلی باشد استراتژی آنها را در انتخاب موضوع برخورد با دولت تغییر داد.

نيزه
dir="RTL">منتقدان اكنون به این نتیجه رسیده‌اند كه هر روز چند تیر از جنس تحریك احساس شهروندانی كه این روزها در شرایط دشواری هستند به سوی دولت پرتاب كنند و تلاش می‌كند جنس تیرها از كسب و كار و اقتصاد باشد. این گونه شده است كه رسانه‌های منتقد دولت آسمان و ریسمان را به هم می‌بافند تا از هر موضوعی علیه دولت بنویسند و ذهن‌ها را با آشوب مواجه سازند.

به طور مثال اگر شركت‌های خودروساز ایرانی قراردادهایشان با شركت‌های چینی باشد منتقدان می‌نویسند خودروهای بی‌كیفیت چینی بازار ایران را تسخیر می‌كنند و یا می‌نویسند كه چینی‌ها با ترفندهای مختلف قصد تسخیر بازار خودرو را دارند و اگر با پژو فرانسه قرارداد منعقد شود اعتراض می‌كنند كه چرا پژو همه قراردادها را برنده می‌شود.

آنها روزی به دولت اعتراض می‌كنند كه با عقد قراردادهای نجومی توانسته است ایرباس را نجات دهد و روز دیگر می‌نویسند این قرارداد تا 20 سال آینده ادامه دارد. روزی از اینكه بویینگ به ایران احترام نمی‌گذارد می‌نویسند و روز بعد در این باره می‌نویسند كه چرا بویینگ پایش به ایران باز شده است و بهتر نبود به جای خرید هواپیما، زیرساخت جاده‌ای تامین می‌شد.

منتقدان دولت در حالی كه كل خرید ذرت ایران از امریكا رقم بزرگی نیست تیتر می‌زنند كه واردات ایران از امریكا 2 هزار درصد رشد كرد و چشم‌شان را بر اینكه ایران سومین واردكننده غلات از روسیه شده است می‌بندند.

به گزارش ساعت 24،منتقدان با واكنش‌های پی‌درپی، روزانه و حتی ساعتی و با مخدوش نشان دادن هر كاری كه دولت می‌كند می‌خواهند اعضای ضعیف‌تر دولت را خسته كرده و اعضای نیرومندتر دولت را تنهاتر كنند تا راحت‌تر به آنها حمله شود.

به گزارش ساعت 24، استراتژی هر ساعت و هر روز شمار بیشتری تیر به سوی دولت پرتاب كن به مرود خاصیت و اثربخشی خود را از دست می‌دهد روزی می‌رسد كه شهروندان به یاد منتقدان می‌آورند كه چرا مسایل مهم‌تر را نمی‌بینند و چرا دیدن منافع ملی را به شكل ژرف و دامنه‌دارتر در دستور كار قرار نمی‌دهید؟

پرتاب تیر به سوی دولت آن هم به شكل امروزی و بدون وقفه به طور خودكار به سردی می‌گراید و از خاكستر آتش انتقادهاست كه نهال پیروزی بعدی می‌روید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها