رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 169577

تجزیه بریتانیا کلید خورد؛

طومار استقلال لندن از بریتانیا ۱۵۰ هزار امضا جمع کرد / افزایش حمایت‌ها از استقلال اسکاتلند از بریتانیا

ساعت24-چند روزی از رای انگلیسیها به خروج از اتحادیه اروپا نگذشته است که پس لرزه های آن مشاهده می شود.علاوه بر اینکه 2.5 میلیون نفر خواستار برگزاری مجدد همه پرسی شده اند،طوماری 150 هزار نفری نیز برای جدایی لندن از بریتانیا جمع آوری شده است.همچنین اسکاتلند نیست به دنبال این است که در اتحادیه اروپا باقی بماند.

139504041021545817987344.jpg
style="text-align:justify">طوماری که خواستار استقلال لندن از پادشاهی متحد و پیوستن آن به اتحادیه اروپا شده است، تاکنون موفق به جمع آوری بیش از ۱۵۰ هزار امضا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از اعلام رسمی نتایج همه پرسی اخیر بریتانیا و رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، ساکنان لندن طوماری را برای استقلال از پادشاهی متحد و پیوستن به اتحادیه اروپا آماده کرده اند که این طومار تاکنون بیش از 155 هزار امضا جمع کرده است.

نتایج همه پرسی روز پنجشنبه نشان می دهد که 52 درصد رای دهندگان بریتانیایی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند و میزان مشارکت در همه پرسی نیز حدود 72 درصد بوده است.

این طومار از صدیق خان شهردار لندن خواسته است تا استقلال این شهر را اعلام کرده و درخواست عضویت لندن در اتحادیه اروپا را ارائه کند.

شهردار لندن نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این مساله مهم است که لندن یک نظر خاص و نهایی در مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا داشته باشد، همراه با اسکاتلند و ایرلند شمالی.

وی افزود: خارج شدن از یک بازار متحد 500 میلیون نفری با منافع تجارت آزاد، یک اشتباه خواهد بود.

در عین حال اسکاتلند هم درخواست استقلال خود را مجددا مطرح کرده است و این احتمال وجود دارد که این بار حتما در همه پرسی رای کافی را بیاورد.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد اسکاتلندی‌ها خواستار استقلال این کشور از بریتانیا پس از برگزاری همه پرسی اخیر عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش رویترز، در حالی که در همه پرسی روز پنجشنبه حدود 52 درصد بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند، تازه ترین نظرسنجی روزنامه ساندی پست نشان می دهد که 59 درصد اسکاتلندی ها از استقلال این کشور از پادشاهی متحد حمایت می کنند.

نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند نیز روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: احتمال برگزاری همه پرسی جدیدی در خصوص استقلال اسکاتلند، بسیار زیاد شده است.

بسیاری از اسکاتلندی ها در همه پرسی 2014 میلادی از باقی ماندن این کشور در پادشاهی متحد حمایت کرده بودند چرا که نگران این مساله بودند که جدایی از بریتانیا به معنای خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود.

در همه پرسی روز پنجشنبه بیش از 62 درصد اسکاتلندی ها از ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا حمایت کردند.

کمیسیون اروپا نیز روز شنبه اعلام کرد که اسکاتلند بخشی از پادشاهی متحد است. سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن بیان این مطلب حاضر به اظهارنظر درباره صحبت های اخیر استورژن نشده است. رهبر اسکاتلند خواستار گفتگو با اتحادیه اروپا برای ادامه عضویت این کشور در این اتحادیه شده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: اسکاتلند بخشی از پادشاهی متحد است و ما گمانه زنی بیشتری در این خصوص نخواهیم داشت.

وزیر اول اسکاتلند گفت: اسکاتلند خواستار مذاکره با اتحادیه اروپا در خصوص حفظ جایگاه خود در این اتحادیه است.

پس از آنکه بریتانیا در همه پرسی روز پنجشنبه سوم تیرماه به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: اسکاتلند خواستار مذاکرات فوری با اتحادیه اروپا برای حفظ جایگاه خود در این بلوک است.

وی پس از نشست فوق العاده کابینه اش در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این مساله مورد توافق واقع شده است که مذاکره فوری با نهادهای اروپایی و سایر اعضای اتحادیه اروپا آغاز شود تا همه گزینه های ممکن برای حفاظت از جایگاه اسکاتلند در اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج همه پرسی روز پنجشنبه نشان می دهد که 52 درصد رای دهندگان بریتانیایی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند و میزان مشارکت در همه پرسی نیز حدود 72 درصد بوده است.

روز جمعه نیز استورژن گفته بود که نتایج همه پرسی بریتانیا موجب خواهد شد تا برگزاری یک همه پرسی جدید برای استقلال اسکاتلند، روی میز قرار بگیرد. احتمال برگزاری این همه پرسی تا 2 سال آینده بسیار زیاد است.

55 درصد اسکاتلندی ها در همه پرسی سال 2014 میلادی با استقلال این کشور از پادشاهی متحد مخالفت کردند. البته حزب ملی اسکاتلند بعدا توانست بیش از 59 کرسی پارلمان انگلیس را در انتخابات 2015 میلادی کسب کند.

چند روز پس از رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، بیش از ۲.۵ میلیون نفر از ساکنان پادشاهی متحد طوماری را امضا کرده و خواستار برگزاری همه پرسی جدیدی شده‌اند.

به گزارش رویترز، امضای 2.5 میلیون نفر از ساکنان بریتانیا برای برگزاری همه پرسی مجدد عضویت در اتحادیه اروپا حداقل می تواند نمایندگان مجلس عوام را مجبور کند تا درباره این مساله بحث و تبادل نظر کنند.

پارلمان انگلیس باید در صورتی که تعداد امضاها به 100 هزار مورد برسد، این طرح را مورد بررسی قرار دهد. این پیشنهاد اعلام می کند که اگر میزان حمایت از کمپین خروج یا باقی ماندن کمتر از 60 درصد باشد یا میزان مشارکت مردم در همه پرسی به کمتر از 75 درصد برسد، باید یک همه پرسی جدید برگزار شود.

نتایج همه پرسی روز پنجشنبه نشان می دهد که 52 درصد رای دهندگان بریتانیایی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند و میزان مشارکت در همه پرسی نیز حدود 72 درصد بوده است.

نظرسنجی موسسه کامرس برای ساندی میرور نشان می دهد که نیمی از رای دهندگان اعلام کرده‌اند که نتایج این همه پرسی باید حفظ شود حتی اگر اتحادیه اروپا اصلاحات بیشتری را برای عضویت بریتانیا پیشنهاد دهد. 39 درصد رای دهندگان نیز اعلام کرده‌اند که باید همه پرسی جدیدی برگزار شود.

48 درصد جوانان بریتانیایی نیز رضایت خود را از نتایج همه پرسی 23 ژوئن اعلام کرده‌اند و در مقابل 43 درصد نیز از نتایج این همه پرسی ناراضی بودند.

تاکنون بیش از 2 میلیون و 503 هزار نفر این طومار را امضا کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها