رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 172879

بازدید وزیر نفت از محل آتش‌سوزی در ماهشهر

فرماندار :آتش سوزی مخزن دوم صحت ندارد/استاندار:آتش را مهار می کنیم

ساعت 24-فرماندار ماهشهر گفت: خبر سرایت آتش و آتش‌سوزی یک مخزن دیگر در محل حادثه صحت ندارد. تنها یک مخزن از صبح روز پنجشنبه مجددا دچار آتش‌سوزی شد که آتش‌سوزی آن همچنان ادامه دارد.

آتش سوزی در ماهشهر
وزیر نفت به منظور بررسی حادثه آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، به ماهشهر سفر کرد.

در پی آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت پنجشنبه شب به ماهشهر سفر کرد. وی ابتدا در منطقه ویژه پتروشیمی حاضر شد و از محل حادثه در سایت پتروشیمی بوعلی سینا بازدید کرد.

همچنین وزیر نفت در جلسه مدیریت بحران که در ماهشهر با موضوع آتش‌سوزی در پتروشیمی برگزار شده بود، شرکت کرد. در این جلسه روند عملیات مورد بررسی قرار گرفت و فرمانده و جانشین فرمانده عملیات مشخص شدند.

آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر از دو روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

فرماندار: مردم ماهشهر در آرامش باشند/ خبر آتش‌سوزی در مخزن دوم صحت ندارد

فرماندار ماهشهر با رد آتش‌سوزی در مخزن دوم در سایت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: خبر سرایت آتش و آتش‌سوزی یک مخزن دیگر در محل حادثه صحت ندارد.

منصور قمر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور وزیر نفت در محل حادثه آتش‌سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، اظهار کرد: خبر سرایت آتش و آتش‌سوزی یک مخزن دیگر در محل حادثه صحت ندارد. تنها یک مخزن از صبح روز پنجشنبه مجددا دچار آتش‌سوزی شد که آتش‌سوزی آن همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این مخزن حدود 25 هزار تن مواد نفتا وجود دارد که تقریبا 50 درصد آن درصد سوزانده شده است. عملیات تخلیه مواد نیز همچنان در حال انجام است و تاکنون 800 تن از این مواد از مخزن تخلیه شده است.

فرماندار ماهشهر عنوان کرد: باید تمام مواد این مخزن سوزانده یا تخلیه شود تا بتوان آتش را مهار کرد.

قمر همچنین در خصوص منتشر شدن اخباری از تخلیه برخی مناطق مسکونی اطراف مجتمع پتروشیمی و همچنین تخلیه یک مجتمع تفریحی، گفت: این موضوع صحت ندارد و اصلا هیچ منطقه‌ای تخلیه نشده است و مردم در آرامش باشند.

وی در مورد گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مبنی بر آلوده بودن دود ناشی از آتش‌سوزی عنوان کرد: این دود مضر نیست. آلایندگی وجود دارد و حتی پیش از آتش‌سوزی نیز آلایندگی وجود داشت ولی دود سمی یا مضر نیست.

برخی پایگاه‌های خبری از سرایت آتش به یک مخزن دیگر و همچنین تخلیه برخی مناطق مسکونی و مجتمع‌های تفریحی ماهشهر خبر داده بودند.

استاندار خوزستان: مشکلی برای مهار آتش وجود ندارد/ تلاش می‌کنیم وضعیت از کنترل خارج نشود

استاندار خوزستان گفت: وضعیت در ماهشهر تحت کنترل است و اگر وضعیت به همین روند ادامه داشته باشد، مشکلی برای مهار آتش وجود نخواهد داشت.

غلامرضا شریعتی ، با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران استان با حضور وزیر نفت که در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه روند عملیات مهار آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر بررسی و فرمانده عملیات و جانشین وی در این عملیات مشخص شد.

وی افزود: اکنون وضعیت در محل حادثه تحت کنترل است و اگر وضعیت به همین روند ادامه داشته باشد، مشکلی برای مهار آتش وجود نخواهد داشت. باید تلاش کنیم که وضعیت از کنترل خارج نشود.

استاندار خوزستان در خصوص دود ناشی از آتش‌سوزی نیز گفت: این دود آلوده است و برای محیط زیست مضر است ولی سمی نیست.

شریعتی با بیان این که تلاش برای اطفای کامل حریق در حال انجام است، عنوان کرد: هیچ مشکلی در خصوص تجهیزات وجود ندارد و روند عملیات به خوبی در حال انجام است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها