رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 182580

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با ساعت ۲۴ مطرح کرد

خداحافظی با وام های ۱۰ میلیون تومانی ازدواج

ساعت ۲۴-این روزها با ۱۰ میلیون تومان چه می شود خرید؟ پاسخ این پرسش شاید برای زوج های جوانی که قرار است زندگی مشترکشان را آغاز کنند بیش از همه اهمیت داشته باشد. پاسخ البته این است که ۱۰ میلیون تومان تنها می تواند گوشه ای از مخارج زندگی مشترک را تامین کند.

ازدواج.jpg
ثبت نام کنندگان وام های ۱۰ میلیون تومانی ازدواج هم به نظر می رسد که دیگر باید کم کم عطای دریافت این وام ها را به لقای آنها ببخشند، چرا که سال به نیمه رسیده و علی رغم مصوبه مجلس قبل که در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ هم آمده، در بانک های عاملی که باید این وام ها را پرداخت کنند، هنوز آب از آب تکان نخورده است.

ساعت ۲۴ با عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تماس گرفت و از او در مورد چرایی متوقف ماندن اعطای تسهیلات وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج به زوج های تازه ازدواج کرده پرسید. عزیزی معتقد است حالا که ۵ ماه از سال ۱۳۹۵ گذشته و بودجه سال ۱۳۹۶ هم تا چند ماه دیگر به مجلس می رسد، اجرایی نشدن مصوبه مجلس در سال قبل، در واقع به منزله توهین به مجلس است. او می گوید:«من شخصاً در مجلس نهم و در زمان تصویب بودجه سال ۱۳۹۵ به دوستان نماینده گفتم که این طرح که در واقع با عجله و بدون هماهنگی با بانک ها تصویب شده است فقط موجب بالا رفتن انتظارات مردم می شود. حالا به نیمه سال رسیده ایم و بوجه سال ۱۳۹۶ هم تا چند ماه دیگر به مجلس می رسد و اجرایی نشدن این مصوبه مجلس به این دلیل که بانک ها منابع کافی برای پرداخت ندارند، موجب وهن مجلس و بی اعتبار شدن آن می شود.»

عزیزی ادامه می دهد:«دادن وام ۱۰ میلیون تومانی به جوانانی که هم برای این انقلاب زحمت می کشند و هم حاملان آن بوده و مورد توجه مقام معظم رهبری هم هستند، واقعاً ایده خوبی بوده است، به ویژه که هزینه های مختلف زوج های جوان، از هزینه های اشتغال، مسکن و گرفته تا هزینه های دیگر، در این سالها واقعاً بالا رفته است. اما من فکر می کنم اینکه در مجلس قبل بدون کار کارشناسی و بدون در نظر گرفتن منابع دست به تصویب این قانون زده شد، کار درستی نبود.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اما معتقد است بانک ها هم در اعطای وام های ۱۰ میلیون تومانی ازدواج کم گذاشته اند. «برای من عجیب است که بانک ها می توانند به اعضای هیئت مدیره خودشان وام های ۱۷۰ میلیارد تومانی بدهند اما بحث به وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج که می رسد می گویند منابع نداریم. این در واقع نوعی دهن کجی به مصوبه مجلس است و اوضاع باید گونه ای باشد که مصوبه مجلس بلافاصله اجرایی شود.»

عزیزی این را هم اضافه می کند که اگر قرار است پیگیری ای از سوی مجلس شورای اسلامی در مورد بی محلی بانک ها به اعطای وام ازدواج صورت بگیرد، کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر آن خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها