رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 189355

کمبود معلم مرد در مدارس تهران/۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان نیاز است

ساعت24-محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، امروز در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی(رشد) ویژه دانش‌آموزان، فرهنگیان و دانشجومعلمان که در مدرسه دارالفنون برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید، اظهار داشت‌: ساماندهی و توزیع نیروی انسانی را انجام داده‌ایم.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم،‌ گفت: در صورت تأمین اعتبار قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، عمده مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای پروژه‌های عمرانی از جمله تأمین تجهیزات، تعمیرات لازم و ایجاد فضای آموزشی، همه اقدامات صورت گرفته است.

فاضل در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان یادآور شد: در صورتی که دولت مبلغ مورد نظر را تأمین کند، یک روز نیز در پرداخت مطالبات فرهنگیان تأخیر نخواهیم کرد و در صورت تأمین اعتبار، قبل از آغاز سال تحصیلی جدید عمده مطالبات و پاداش بازنشستگان را پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش اضافه کرد: البته مقدار جزئی نیز از مطالبات نیروهای حق‌التدریس باقی مانده است که در صورت تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان نیاز داریم، تصریح کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش به طور اختصاصی مربوط به این وزارتخانه است ضمن اینکه امسال کسانی که دوره یک ساله‌ای را طی سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان طی کرده‌اند وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

فاضل با اشاره به تأمین نیروی انسانی در شهر تهران، عنوان کرد: در شهر تهران نیز در مدارس پسرانه با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همه نیازها و نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون تأمین نمی‌شود بلکه این یکی از شیوه‌های جذب نیرو است و در این آزمون جذب نیروهای پیش‌دبستانی از اولویت‌هاست.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها