رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 189905

معرفی 5تا از بهترین گلهای زینتی

در این بخش به معرفی 5 تا از بهترین و زیباترین گلهای زینتی میپردازیم

گیاه ناز یخی (Aptenia Cordifolia) از انواع کاکتوس ها است که می توان آن را در محیط آپارتمان به راحتی پرورش داد. بهترین فصل برای کاشت این گیاه اواخر زمستان است. برای کاشت این گیاه، گلدانی را در اندازه متوسط انتخاب کرده و بذرها را در عمق ۲۰ سانتیمتری خاک بکارید.

گل یخ,گل یخ آپارتمانی,گل های آپارتمانی گل یخ

گل یخ,گل یخ آپارتمانی,گل های آپارتمانی گل یخ,گیاه آپارتمانی گل یخ,گیاهان آپارتمانی گل یخ,نگهداری گل آپارتمانی یخ,نحوه نگهداری از گل آپارتمانی یخ,نگهداری از گل یخ

خاک غنی از خاک برگ، ماسه و کود آلی برای کاشت این گیاه توصیه می شود.
گلدان ها را در مکانی نورگیر و گرم قرار داده و حداقل یکبار در هفته آن را آبیاری کنید. دقت کنید قبل از آبیاری مجدد خاک گلدان خشک باشد.
استفاده از کودهای محلول هر سه هفته یکبار برای رشد بهتر گیاه توصیه می شود. PH خاک بهتر است بین شش تا شش و نیم باشد. تکثیر گیاه ناز یخی از طریق قلمه و بذر امکان پذیر است.

یکی از گیاهان بسیار زیبای خانواده آکانتاسه آفلاندراست که دارای برگ های زینتی، کشیده، درشت، سبزرنگ با خطوط سفید در امتداد رگ برگ ها و یک ساقه گل دهنده چهارگوش و براکته های رنگی است. این گیاه زیباترین بوته گلخانه های گرم و مرطوب بوده و بومی برزیل است.

گل آفلاندرا,پرورش گل آفلاندرا,نگهداری از گل آفلاندرا

گل آفلاندرا,پرورش گل آفلاندرا,نگهداری از گل آفلاندرا,نحوه نگهداری از گل آفلاندرا,کاشت گل آفلاندرا,نحوه کاشت گل آفلاندرا,مراقبت از گل آفلاندرا,نحوه مراقبت از گل آفلاندرا,آشنایی با گل آفلاندرا

چنانچه هر زمان رطوبت محیط از حد معینی کمتر شود علائم سوختگی حاشیه برگی روی آن دیده می شود.
آفلاندرا دارای گل های زرد است که در اطراف سنبله ای مجتمع شده و کاسبرگ هایی به رنگ زرد یا برحسب نوع سرخ فام دارد.
معروف ترین انواع آن عبارتند از؛ لیپلدی با کاسبرگ های سرخ و گونه دانیا با کاسبرگ های زرد که لبه آنها سرخ رنگ است.
کشت این گیاه آسان است و باید در فصل رویش خود در جای کاملا روشن و در حرارت نسبتا زیاد قرار گیرد و میزان رطوبت چه در هوای محیط و چه در خاک گلدان کافی باشد. این گیاه معمولا در پاییز گل می دهد ولی در فصول دیگر نیز گل دادن آن دیده شده است.
پس از تمام شدن گل باید گل های پژمرده را چید و آبیاری آن را کم کرد. حرارت نیز باید کم شود ولی از ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد پایین تر نیاید. برای تکثیر آن در بهار مقداری سرشاخه های آن را قطع کنید و قلمه های آن را در گلدانی که مخلوطی از خاک تازه و خاک برگ است بکارید.

از انواع گیاهان زیبا با قابلیت کاشت آسان در فضای آپارتمان است.بهترین فصل برای کاشت این گیاه تابستان یا بهار است.

گل جاوید,گل جاویدان,گل جاوید ایتالیایی

گل جاوید,گل جاویدان,گل جاوید ایتالیایی,گل های جاویدان,گل شعله جاوید,روش کاشت گل جاوید,بذر گل جاوید,پرورش گل جاوید,عکس گل جاوید,نگهداری گل جاوید

این گیاه نسبت به سرما حساس است. در صورت کاشت در فصل زمستان دمای اتاق را طوری تنظیم کنید که از ۱۸ درجه سانتیگراد کمتر نباشد.قبل از کاشت، گلدانی را در اندازه متوسط انتخاب کرده و آن را از خاک غنی از هوموس، ماسه و بارورکننده های آلی پرکرده و سپس بذرها را در عمق ۱۵ سانتیمتری خاک کاشته و آن را آبیاری کنید.آبیاری گیاه باید بطور منظم و حداقل دو بار در هفته انجام شود. برای زهکشی بهتر می توان در کف گلدان دو یا سه سوراخ ایجاد یا از یک زیرگلدانی بزرگ استفاده کرد.گلدان ها را در مکانی نورگیر قرار دهید. این گیاه مکان نیم سایه را تحمل می کند. مناسب ترین PH خاک برای رشد گیاه شش و نیم است.تکثیر از طریق کاشت بذر و قلمه امکان پذیر است.

حسن یوسف یکی از گل های زیبای آپارتمانی است که در رنگ های زیبا و شادی یافت می شود. این کلس های دورگه را اصولا از نوعی به نام کلس بلومئی که زادگاهش جاده است به دست می آورند...

گل حسن یوسف,گل حسن یوسف نگهداری,گل حسن یوسف هلندی

گل حسن یوسف,گل حسن یوسف نگهداری,گل حسن یوسف هلندی,گل حسن یوسفی,گل حسن یوسف ویکیپدیا,گل حسن یوسف گلستان علی,نگهداری گل حسن یوسف در آپارتمان,عکس گل حسن یوسف,آفت گل حسن یوسف

نگهداری از

این گیاه از جمله گیاهان فصلی محسوب می شود که ساقه های آن چهارگوش و برگ هایشان با تنوعاتی از رنگ های سبز مایل به زرد، زرد طلایی، قرمز یا ارغوانی مایل به سیاه مشاهده می شود و جاذبه های تزئینی آنها در زیبایی برگ های درخشان شان نهفته است. آنها را می توانید هم در باغچه ها و هم در گلدان ها بکارید.
مرحله نخست برای تکثیر این گیاه قلمه زدن است که نهال های جوانی با قد و قیافه یکسان تهیه می کنند. راه دیگر تکثیر آن کاشتن بذر است که هم جالب تر است و هم گیاهانی قوی تر با برگ های درشت و رنگ های متنوع به وجود می آید. بذر های این گیاه را ابتدا در یک خاک سبک بکارید و سپس نهال های جوان را به خاکی مغذی تر که بیشتر حاوی خاک مرغوب باغچه ای است منتقل کنید.
در درجه حرارت بالا، آب دادن فراوان وتغذیه آنها با کود محلول سبب رویش عالی و درخشندگی رنگ های گیاه خواهد شد. جای روشن ولی نه در معرض تابش مستقیم خورشید مناسب ترین محل برای آنهاست. گل این گیاه بی ارزش است و به محض پیر شدن باید چیده شود.

گل های ستاره ای شکل آبی رنگ استکانی در تابستان گرم تأثیر خنک کننده ای دارند. این گل های درخشان از اواسط تابستان تا اوایل پائیز می شفکند، برگ های سبز قلمی شکل با بافت نرم و قطر ۱ سانتی متر بر روی ساقه های دنباله دار این گیاه قرار گرفته اند...

گل استکانی,گل استکانی آبی,گل استکانی رونده

گل استکانی,گل استکانی آبی,گل استکانی رونده,گل استکانی,عکس گل استکانی,گیاه گل استکانی,بذر گل استکانی,معرفی گل استکانی,نگهداری از گل استکانی,پرورش گل استکانی

نگهداری

با ارتفاع حدود ۱۰ سانتی متر می تواند همچون یک گیاه یک ساله مورد استفاده قرار گیرد. توجه نمائید که باید هر دنباله ای را در صورت شکستن یا زرد شدن قطع نمائید. را به دو روش تقسیم بوته مادری و قلمه هائی انتهائی ساقه تکثیر می کنند. البته تکثیر از طریق تقسیم بوته مادری آسان تراست ضمن اینکه دقت زیادی لازم است چون ممن است به ریشه ها و یا شاخ و برگ لطیف و شکننده گیاه آسیب وارد شود. برای گاهش میزان آسیب، ابتدا خاک را خیس کنید سپس با دقت گیاه را از هم باز کرده و به قسمت های منظم تقسیم نمائید. سپس هر قسمت را در گلدانی با قطر دهانه ۱۳-۱۱ سانتی متر حاوی کمپوست گلدانی با پایه پیت قرار دهید. بهتر است مقداری از خاک گلدان گیاه مادری را به خاک جدید اضافه کنید این عمل سرعت رشد ریشه های جدید را بالا می برد. ضمناً خاک را خیلی فشرده نکنید زیرا ممکن است ریشه آسیب ببیند. در روش قلمه گیری می توانید در فصل بهار قلمه های انتهائی ساقه به اندازه ۵/۷ـ۵ سانتی متر را با استفاده از قیچی باغبانی از گیاه مادر جدا کنید سپس انتهای آنها را در پودر هورمون ریشه زائی فرو برده و با استفاده از یک چوب کوچک سوراخی در خاک گلدان ایجاد نمایید سپس قلمه ها را درآن قرار داده و به آرامی در جای خود محکم کنید. سعی کنید از گرفتن ساقه خودداری نموده و به وسیله برگ ها قلمه را جا به جا کنید. قلمه ها را می توانی به صورت سه تائی در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتی متر ویا ۵ تائی در گلدانی به قطر دهانه ۱۳ - ۱۱ سانتی متر حاوی کمپوست مخصوص بذر و قلمه بکارید. این گیاه بیشتر کمپوست ها را تحمل می کند. تا هنگام ریشه دهی که معمولاً تا یک ماه طول می کشد آن ها را در دمای ۲۰-۱۸ درجه سانتی گراد نور مناسب و کافی نگه دارید. پس از این مدت به تدریج کیسه پلاستیکی را بردارید تا قلمه ها در معرض سرما و شرایط نامساعد قرار گرفته و با محیط آشنا شوند. اگر آن ها را به طور منظم با کود مایع تغذیه نمائید، می توانند در همان گلدان تکثیر باقی مانده و یا می توانید آن ها را به گلدانی حاوی کمپوست گلدانی با پایه پیت منتقل نمائید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها