رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 190258

(تصاویر) خفن ترین رانندگان زن در تاریخ

ساعت ۲۴- از دنیس مک کولوکگ که به دفعات مسابقات گرند پری دهه پنجاه را برنده شده است تا هل نیس که جز پیشگامان مسابقات رانندگی زنان بود، اینها زنانی بودند که نگذاشتند اتومبیل سواری به نام مردان تمام شود!

عکس اصلی
dir="RTL">چرا شایعه درست می کنید که زنها بد رانندگی می کنند؟ این ۱۰ زن با سرعت زیاد از رقبای خود گذشتند و ثابت کردند که ترکیب قدرت موتور و قدرت زنانه خیلی ترکیب خطرناکی است!

الینور بلوینز:

با این که از زندگی شخصی الینور بلوینز اطلاعات کاملی در دسترس نیست ولی با این وجود عکس های بسیاری از او با ماشین مسابقه ای او در ۱۹۰۰ میلادی در دسترس است. الینور که یک خلبان و بازیگر بود در عین حال یکی از بهترین راننده های مسابقه ای بود که نگاه از بالا به پایین مردان به زنان در رانندگی را از بین برد.

الینور بلوینز

هل نیس:

۵ سال بعد از اینکه بلوینز صحنه های رانندگی را از آن خود کرد، در مسابقات اتومبیل رانی اروپا زنی به نام هل نیس ظهور کرد که برای یک هدف آمده بود، برنده شدن. او با این شروع تبدیل به یکی از معروف ترین راننده های گرند پری شد. در سال ۱۹۲۸ او در هنگام اسکی کردن دچار سانحه شد و مجبور شد بسیاری از فعالیت های خود را کنار بگذارد ولی نه اتومبیل رانی را! او تمام جایزه های اتومبیل رانی را در سال ۱۹۲۹ از آن خود کرد.

هل نیس

سارا کریستن:

با آنکه در اوایل قرن بیست رانندگی در میان زنان آنچنان رواج نداشت و فقط تعداد کمی اسم بودند که نام خود را مطرح می کردند و در شروع دهه ی پنجاه بود که سارا کریستن به مسابقات نسکار ورود کرد تا همه را شگفت زده کند. شوهر این خانم که خود جز راننده های قدیمی نسکار بود با افتخار با همسر خود در اولین حضورش رقابت کرد.

سارا کریستن

دنیس مک کولوگگ:

مانند بسیاری از افراد این لیست دنیس هم قبل از آنکه وارد عرصه ی رانندگی شود آدم موفقی بود، او یک روزنامه نگار موفق بود که همیشه نیاز به سرعت را حس می کرد. او که در روزنامه ی San Francisco Chronicle کار می کرد در اوایل دهه ی ۵۰ اولین اتومبیل مسابقه ی خود را خرید و به نیویورک نقل مکان کرد. از ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ او توانست افتخارات بسیاری برای خود جور کند و تنها زن روزنامه نگاری باشد که نامش در تالار افتخارات تاریخ رانندگی ثبت می شود.

دنیس مک کولوگگ

پت ماس:

پت ماس با بقیه ی اعضای این لیست یک فرق کوچک دارد آن هم داشتن برادری است که از سن ۱۱ سالگی او را ترغیب به رانندگی کرده بود. او هم مانند بقیه ی زنان هم دوره اش در سال ۱۹۵۰ شکوفا شد و کم کم به عنوان یکی از مفتخرترین زنان حوزه ی رانندگی شناخته شد. او سه دوره قهرمانی پشت سر هم دارد و در هفت مسابقه ی بین المللی هم شرکت کرده بود. برادر او استرلینگ ماس هم تبدیل به یکی از افسانه های مسابقات فرمول یک شد.

پت ماس

آن هال:

آن هال از آن اعجوبه های رانندگی بود که به تنهایی وارد این عرصه نشد، او و خواهرش هر دو راننده مسابقه بودند که به آنها " خواهران دیوانه ی نیوتن " می گفتند که این اسم را به خاطر توانایی های عجیب آنها در رانندگی بر رویشان گذاشته بودند.

آن هال

لین سینت جیمز:

سینت جیمز فعالیت خود در این زمینه در سال ۱۹۶۳ شروع کرد، و تا زمانی که به چهل سالگی رسید این فعالیت را متوقف نکرد. سینت جیمز جز هفت زنی است که برای شرکت در مسابقات ایندیاناپلیس ۵۰۰ مورد صلاحیت قرار گرفت.

لین سینت جیمز

میشل موتون:

برخلاف بقیه ی افراد این لیست موتون فعالیت خود را در سال ۱۹۷۰ در صندلی کمک راننده شروع کرد وکم کم یک صندلی جابجا شد! بعد از این جابجایی صندلی ای او توانست افتخارات بسیاری را در اروپا کسب کند و به یکی از چهره های مطرح این حوزه تبدیل شود. البته او بارها با تصادفات خطرناکش تا دم مرگ رفت ولی هنوز زنده است.

میشل موتون

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها