رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 192403

زد و بندهای مالی گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان

ساعت 24- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سوءاستفاده های زیادی در صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی برخی از افراد صورت گرفته است و در این راستا سه نفر بازداشت شده اند. تلاش خواهیم کرد این موضوع به سرعت پیگیری شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان
جبار کوچکی نژاد روز چهارشنبه افزود: تاکنون سه نفر از صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل فساد مالی بازداشت شده اند و مدیرعامل این صندوق نیز به دادگاه احضار شده است.

وی با تاکید بر اینکه سوءاستفاده هایی در این صندوق صورت گرفته، گفت: ما تلاش داریم که در این راستا شفاف سازی لازم صورت گیرد.


نماینده مردم رشت یادآور شد: ما از ابتدای مجلس دهم، موضوع تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری کرده ایم؛ این صندوق اشکالات اساسی زیادی دارد و به وعده هایی که در آن داده شده، عمل نشده است.


کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه این صندوق بالای هفت هزار میلیارد تومان سرمایه دارد، گفت: تمام تلاش ما این است شفاف سازی در این صندوق انجام شود.


وی اظهار داشت: در این راستا ما جلساتی را با وزیر آموزش و پرورش ومدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار کرده ایم ولی صحبت های آنان در این راستا قانع کننده نبود و پس از این موضوع، طرح تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد و نهایتا بنا شده در کمیته آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گیرد.


نماینده مردم رشت تاکید کرد: بانک سرمایه، شرکت بیمه مردم، ماشین سازی و شرکت های مختلف اقتصادی زیادی زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که ما تلاش داریم در این راستا شفاف سازی لازم صورت گیرد.


وی گفت: متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان وام های میلیاردی فراوانی داده است که از جمله آن می توان به وام بانک سرمایه به بابک زنجانی اشاره کرد.


کوچکی نژاد توضیح داد: این صندوق وام های 100 میلیارد تومانی و یا 200 میلیارد تومانی به افراد مختلف و تنها با چک می داده و در این راستا زد و بندهایی انجام می شده است.


نماینده مردم رشت بیان کرد: ما این موضوع را به جدیت پیگیری می کنیم و مطمئنا در این راستا شفاف سازی صورت می گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها