رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 193511

(تصاویر) آینده ی آب آشامیدنی و انرژی در دستان عروس دریایی های خورشیدی

ساعت ۲۴- طرح ها به مانند طرح هایی از دفتر طراحی از آینده هستند، ولی در حقیقت همه ی طرح هایی که می بینید شانس این را دارند که واقعا عملی شوند. اینها کانسپت هایی برای دوسالانه ی مسابقات "طرح های عمومی" هستند که توسط Land Art Generator Initiative برگزار می شود.

عکس اصلی
dir="RTL">ایده ی این مسابقه تلفیق زیبایی شناسی و انرژی های تجدید پذیر و تکنولوژی های آبی است و آگاهی بخشی به مردم در مورد تغییرات آب و هوایی است. محل برگزاری این دوره ی مسابقات سانتا مونیکاست، شهری در غرب کالیفرنیا که پنجمین سال خشکسالی جدی خود را دنبال می کند. تم امسال مسابقه آب پاک است، موضوعی مرتبط با وضعیت عمومی کالیفرنیا.

این کره با قطر ۴۰ متری که سطحش با سلول های جاذب نور خورشید پوشیده شده تا بتواند آب دریا را پمپاژ کند می تواند با تقطیر آب داخل خود از طریق تبخیر به وسیله گرما می تواند تا ۳۸۲۰ مگاوات در هر ساعت ایجاد کند و تا ۲.۲ میلیون لیتر آب قابل آشامیدن تولید کند. همچنین در کف آن باله هایی وجود دارد تا از امواج هم تولید انرژی کند.

pure water

این سازه ی استوانه ای شکل در داخل یک محل با حوضچه های آب گرم و در بیرون سیستمی برای تولید آب آشامیدنی. بدنه ی این سازه از سلول های خورشیدی درست شده تا انرژی لازم برای پمپاژ آب دریا به یک فیلتر الکترومغناطیسی را داشته باشد تا به وسیله ی آن آب پاک حاصل شود. این سیستم پیش بینی می شود که بتواند ۴.۵ میلیون لیتر آب در هر سال تولید کند.

pure water

The Cetacea سازه هایی قوسی شکل هستند با ارتفاع ۱۳ الی ۳۰ متر که می تواند انرژی باد، خورشید و امواج را به ۴۳۰۰ مگاوات برق در هر ساعت تبدیل کنند. همچنین این سازه ها توانایی تبدیل آب دریا را به آب قابل شرب دارند.

pure water

Cnidaria Halitus یک لاین ممتد از سیستم های عروس دریایی مانند است که سیستم پمپاژ آنها به وسیله ی امواج کار می کند، آنها با این سیستم آب را به داخل خود پمپاژ می کنند و آب به داخل دیگ بخار که سر عروس دریایی می شود کشیده می شود، جنس بدنه به شکل یک ذره بین عمل می کند و آب گرما دهی به آب داخل خود آن را برای نوشیدن آماده می کند. این سیستم توانایی تولید ۶۰۰۰۰۰ لیتر آب قابل شرب در هر روز را دارا می باشد.

pure water

یکی از بامزه ترین طرح های این مسابقه قایق های کاغذی است. این طرح از تعداد زیادی قایق کاغذی تشکیل شده که سطحشان از لنزهای بسیار قوی تشکیل شده که می توانند نور را به بافت زیرین با سلول های خورشیدی منتقل کنند. این سیستم توانایی تولید ۲۴۰۰ مگاوات برق در ساعت را داراست.

pure water

RegattaH۲۰ سازه هایی به شکل قایق های مسابقه ای هستند که توانایی جذب رطوبت هوا را دارند. این رطوبت هوا از طریق لوله هایی به ساحل منتقل می شوند که البته آب منتقل شده عاری از هر گونه نمکی است. اگر رطوبت هوا کاهش پیدا کند بادبان ها به صورت افقی درآمده و از انرژی باد تولید الکتریسیته می کنند.

pure water

این باغ حلقه ای است. یک سازه ی چرخنده که با استفاده از آب دریا، دی اکسید کربن و نور خورشید به تولید غذا، غذای حیوانات و آب قابل آشامیدن می پردازد. این سازه دارای باغ سبزیجات، سیستم آب شیرین کن برای مصرف و پرورش گیاهان می باشد. همچنین از نمک باقی مانده برای تولید نوعی جلبک استفاده می شود که خشک شده ی آن می تواند برای تغذیه ی حیوانات استفاده شود.

pure water

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها