رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204438

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد

ساعت24-تردیدها درخصوص دستیابی به توافق میان کشورهای غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت، باعث نزول بهای طلای سیاه شد.

5270221_980.jpg
style="text-align:justify">به گزارش رویترز، به دنبال وجود شک و شبهاتی در خصوص اینکه طرح سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید می تواند عرضه بیش از حد نفت را متوقف کند، بهای طلای سیاه سقوط کرد.

بهای نفت خام برنت با 0.47 سنت کاهش (معادل 0.91 درصد) به 51 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 49 سنت کاهش (معادل 0.98 درصد) به 49 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارد در نشست رسمی خود در اواخر ماه نوامبر در خصوص کاهش تولید نفت به توافق دست یابد. هدف این است که سطح تولید به 32.50 میلیون بشکه تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. در حال حاضر سطح تولید اوپک روزانه 33.6 میلیون بشکه است.

برای دستیابی به این توافق، برخی از اعضای اوپک از جمله عربستان سعودی و ایران رقبای سیاسی محسوب می شوند. نشست آتی اوپک حدود شش هفته آینده برگزار می شود.

این درحالیست که گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد بیانیه وزیر انرژی روسیه باعث کاهش بهای نفت شده است. وی گفت: انتظار نمی رود اوپک به توافقی دست یابد. در واقع توافقی با حضور اعضای غیرعضو اوپک از جمله روسیه تا زمان برگزاری نشست این سازمان در 30 نوامبر امکان پذیر است.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال پخش دومین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات این انتخابات، بهای طلا با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات با 0.6 درصد افزایش به 1263.80 دلار رسید. بهای فلز زرد روز جمعه به پایین ترین سطح از 7 ژوئن (18 خرداد 95) رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با حدود 1 درصد افزایش به 1266.10 دلار رسید.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها