رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 204817

انتقاد شدید اوباما از حامیان ترامپ

ساعت24-رئیس جمهور آمریکا، جمهوری‌خواهانی را که با وجود محکوم کردن سخنان وقیحانه ترامپ درخصوص زنان، همچنان از وی طرفداری می کنند، به تمسخر گرفت.

5278550_695.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش پولیتیکو، «بارک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنانی در همایش انتخاباتی «هیلاری کلینتون،» نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در گرینزبوروی ایالت کارولینای شمالی، اظهار داشت: افرادی هنوز می گویند ما کاملا و واقعا مخالف سخنان ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان هستیم و این اظهارات را مشمئز کننده می دانیم ولی باز هم از او حمایت می کنیم و ترامپ همچنان باید رئیس جمهور شود.به نظر من این سخنان، منطقی نیست. این دو عقیده با هم سازگار نیستند. افراد نمی توانند مکرر آنچه را که دیگران می گویند تقبیح کنند و بعد بگویند ولی من باز هم می خواهم به آن شخص رای بدهم تا قدرتمندترین فرد در جهان شود و مسئولیت امور را بدست بگیرد. من اتها به این دلیل به این موضوع اشاره کردم که هنوز مقاماتی منتخب در حزب جمهوری‌خواه که آنها را می شناسم و اطمینان دارم نگرانند، می گویند سخنان ترامپ واقعا وحشتناک بود. در عین حال،این مقامات نمی‌توانند خودشان را قانع کنند و بگویند من نمی توانم ترامپ را تایید کنم.


وی در ادامه سخنانش افزود: راستی، چرا چنین مدت زیادی طول کشیده است تا برخی از مقامات جمهوری‌خواه از حمایت از ترامپ دست بردارند؟ ما شاهد این وضع هستیم و ترامپ تاکنون مدت زیادی است حرف های بدی می زند. آیا کسی به این موضوع فکر نمی کند؟ آیا ترامپ می‌خواهد خودش را متحول کند؟من پنجاه و پنج سالم است و برایم سخت است خود را تغییر دهم. می دانم که برای ترامپ در سن هفتاد سالگی تغییر دادن رفتارش سخت تر خواهد بود. افراد لازم نیست شوهر یا پدر باشند تا درک کنند سخنان خوار کننده ترامپ در خصوص زنان، اشتباه است.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، همچنین اظهار داشت: سخنان ترامپ نشان می دهد وی تا چه اندازه با نامزدهای جمهوریخواهی که در سال های 2008 و 2012 برای ورود به کاخ سفید او را به چالش کشیدند متفاوت است. از لحاظ سیاسی با آن افراد اختلاف داشتم ولی درباره صلاحیت آنها برای اینکه فرمانده کل نیروهای مسلح و نماینده کشور در عرصه جهانی باشند تردیدی وجود نداشت. این وضع،در مورد نامزد فعلی جمهوری‌خواهان صدق نمی‌کند. ترامپ خلق و خوی، قضاوت و دانش یا احتمالا خواست اینکه این دانش را بدست آورد ندارد.ت رامپ فاقد صداقت اولیه‌ای است که یک رئیس جمهور باید داشته باشد. این وضع حتی پیش از آنکه ما دیدگاه او را در خصوص زنان بشنویم وجود داشت. افراد برای اینکه بگویند سخنان ترامپ که ما چند روز قبل شنیدیم ،صحیح نیست ،لازم نیست پدر یا شوهر باشند. هر انسان آبرومندی می گوید این سخنان صحیح نیستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها