رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204818

طرح مشترک دفاعی چین و روسیه برای مقابله با تهدیدات نظامی آمریکا

ساعت24-رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه از همکاری مشترک این کشور با چین برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای و گسترش سپر دفاع موشکی آمریکا خبر داد.

5278465_509.jpg
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، «ویکتور پوزنیکر،» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه، آمریکا را به گسترش سپر دفاع موشکی و توسعه طرح حمله اتمی متهم کرد. پوزینکر در سخنانی در نشست امنیتی در چین، اظهار داشت: سامانه دفاع موشکی به طور قابل ملاحظه‌ای توازن سلاح‌های تهاجمی را تغییر داده و امکان برنامه ریزی بر حمله پیشگیرانه کارآمدتر را فراهم می‌کند. وی افزود آمریکا به دنبال آن است با موشک‌های اتمی به قابلیت حمله به هر منطقه‌ای از جهان از جمله روسیه و چین دست یابد.

پوزنیکر با اشاره به رزمایش مشترک روسیه و چین در اوایل سال جاری میلادی، از انجام مانور مشابهی در سال آینده خبر داد. وی دلیل انجام اینگونه تمرین‌های نظامی مشترک را آمادگی برای مقابله با تهدیدهای نظامی و هسته‌ای آمریکا عنوان کرد.

فرمانده ستاد مشترک روسیه با رد ادعای آمریکا مبنی بر این‌که ایجاد سپر دفاع موشکی برای دفع تهدیدهای موشکی ایران و کره شمالی است، گفت:«به بهانه مواجه با تهدید های موشکی ایران و کره شمالی، این سامانه در وهله اول برای درگیر شدن با موشک‌های در حال توسعه روسی و چینی است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها