رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204871

تداوم شکست ناپذیری ایران و استیصال اشتیلیکه

ساعت24-سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از دیدار تیم ملی کشورمان مقابل کره جنوبی ، با تمجید از خط هافبک ایران نوشت، ایران همچنان شکست ناپذیر باقی ماند.

style="text-align: justify;">در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 ، تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته موفق شد با تک گل سردار آزمون کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی با نتیجه 1-0 شکست دهد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به این بازی پرداخت و نوشت:

در پیروزی 1-0 سه شنبه شب ایران برابر کره جنوبی سردار آزمون تنها گل بازی را به ثمر رساند تا جمهوری اسلامی ایران شروع بدون شکست خود در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را حفظ کرده باشد.
در حالی که تیم کارلوس کی روش مقابل تیم 9 بار راه یافته به جام جهانی ،در مقابل بیش از 70،000 جمعیت ورزشگاه آزادی مسلط بر توپ و میدان بود، مهاجم 21 ساله روستوف در دقیقه 25 گلزنی کرد تا ایران از چهار بازی 10 امتیاز کسب کند.

این گزارش ،پس از این مقدمه صحبت های کارلوس کی روش را نقل کرده است:
کی روش گفت: ما در برابر یکی از بهترین تیم های آسیا پیروز شدیم. خیلی خوشحالیم که هر سه امتیاز این مسابقه را کسب کردیم زیرا پیروزی مقابل تیمی مانند کره جنوبی بسیار با ارزش است.
ما تیم کره را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار بودیم ، بنابراین استراتژی بازی آنها در طول بازی بازیکنان ما را غافلگیر نکرد. ما ثابت کردیم که تکلیف بازی ها در زمین مسابقه تعیین می شود.
دو برد خوب مقابل کره و ازبکستان به دست آورده ایم و این بخشی از مسیر جام جهانی است. اما شش بازی باقی مانده و برد و باخت هایی نیز می تواند در پیش باشد.
در حال حاضر مهم این است که به این روند ادامه بدهیم و سعی کنیم حتی سخت تر برای مسابقات بعدی آماده شویم. این بازیکنان شایسته صعود به جام جهانی هستند.
در بخش دیگر این گزارش به بازگشت اشکان دژآگه به ترکیب تیم ملی ایران اشاره شده و آمده است دژاگه پس از این که پیروزی 1-0 ایران برابر ازبکستان را به دلیل مصدومیت ساق پا از دست داد به بازی برگشت تا بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندد. در حالی که کره جنوبی با کو جاچئول را بر روی نیمکت نشاند و کواک تائه-هوی را در میانه خط دفاعی به بازی گرفت.
کره ای ها در یک ساعت اول بازی به ندرت شوتی به سمت چارچوب دروازه ایران شلیک کردند زیرا ایران با بازی چشمگیر سعید عزتاللهی و احسان حاجی صفی کنترل میانه میدان را در اختیار داشت.
در ادامه، این گزارش با اشاره به این که «ایران از همان ابتدا حریف را تحت فشار قرار داد» به چند و چون بازی و فرصت هایی که ایران قبل از گل توسط سردار آزمون در دقیقه 12و جهانبخش در دقیقه 17 و وحید امیری به دست آورد ،پرداخت.
ایران به پیشروی خود همچنان ادامه می داد، بنابراین وقتی میزبان با یک گل پیش افتاد جای تعجب نبود.
در بخش دیگری از این گزارش به حضور هیونگ مین سون
ستاره تاتنهام در ترکیب کره اشاره شده است که تنها دستاورد او در نیمه اول ، خطا روی جهانبخش در دقایق تلف شده و دریافت کارت زرد بود.
این گزارش افزود: روند نیمه اول در نیمه دوم هم ادامه یافت و ایران روی حملات سریع خود می توانست روی شوت جهانبخش در دقیقه 54 و پس از او توسط آزمون و بلافاصله ضربه سر عزت الهی به گل برسد.
اولی اشتیلیکه سرمربی کره جنوبی به شدت مستاصل شد و در فاصله 23 دقیقه مانده به پایان مسابقه ، لی چونگ یونگ را بیرون کشید و کیم شین ووک مهاجم بلند قامت خود را جایگزین او کرد. این امر باعث شد تیم مهمان توپ های بلند را به محوطه جریمه ایران بفرستد اما دفاع ایران مستحکم باقی ماند تا کره ای ها نتوانند به اولین برد خود در تهران دست پیدا کنند.
در بخش پایانی گزارش به صحبت های سرمربی کره جنوبی اشاره شده است.
اشتیلیکه گفت:امروز تیمی که شایسته بود ،پیروز مسابقه شد. ما واقعا در 30 دقیقه اول بد بودیم و فاجعه بار بازی کردیم و به همین دلیل شکست خوردیم.


ما فرصت های گلزنی خوبی داشتیم اما جنگ های تک به تک را واگذار کردیم. باید روی دروازه ایران فشار می آوردیم که این اتفاق رخ نداد.
من بارها گفته ام برای این که به جام جهانی صعود کنیم باید در مسابقات خانگی خود پیروز شویم. مهم نیست که در برابر چه تیمی بازی می کنیم، باید راه حلی برای مشکلات خود پیدا کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها