رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 209095

(تصاویر)از ترور رئیس جمهوری کره تا جدال در اوکی کرال در تقویم امروز

ساعت24- امروز وقایع مهم تاریخی که در تاریخ ۵ آبان رخ داده است مرور می کنیم.وقایعی از ترور روئیس جمهوری کره جنوبی،سفر انورسادات برای نخستین بار به عنوان یک رئیس جمهوری مصر به آمریکا به همراه درگیری خونین در اوکی کرال در غرب وحشی و ....

جدال در اوکی کرال
در سال ۱۹۷۹ در چنین روزی پارک چون هی رئیس جمهوری کره جنوبی به دست رفیق صمیمی اش که رئیس سازمان امنیت و جاسوسی کره بود کشته شد. وی علت اقدام خودرا حفظ دمکراسی در کره اعلام کرد. پس از این حادثه درکره حکومت نظامی اعلام شد و کیم جی کیو رئیس سازمان امنیت به همراه چهار همدستش پس از محاکمه اعدام شدند.

بازسازی حادثه توسط رئیس سازمان امنیت
پارک رئیس جمهوری کره جنوبی

در سال ۲۰۰۲ در چنین روزی نیروهای امنیتی روسیه پس از حادثه گروگانگیری در سالن نمایش مسکو با حمله به این ساختمان به این ماجرا به کشته شدن یکصد نفر از گروگان ها خاتمه دادند.

در سال ۱۹۷۵ در چنین روزی انورسادات رئیس جمهوری مصر برای نخستین بار تابوی سفر یک رئیس جمهوری مصر به آمریکا را شکست و به این کشور سفر کرد.

در سا ل ۱۸۸۱ در چنین روزی جدال در اوکی کرال که فیلم معروفی نیز به همین نام در هالیود ساخته شده رخداد. طی این درگیری چهار مرد قانون در مقابل پنج مزرعه دار به مقابله با سلاح پرداختند و این رویداد سه کشته برجای گذاشت. فرانک و تام مکلاری و بیلی کلانتون سه مزرعه داری بودند که در این درگیری کشته شدند. این حادثه یکی از رویداد های پر سروصدای غرب وحشی در دوران خویش در آمریکای شمالی بود. ویت اراپ به همراه دو برادرش و داک هالیدی به عنوان مردان قانون در تامب استون آریزونا عوامل این حادثه بودند.

تصویری از تامب استون در زمان حادثه
تصویری از مراسم تشییع جنازه مقتولان در اوکی کرال
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها