رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 211076

شکست طیف سرسخت برای بار دوم در کمتر از ۹ ماه رخ داد

چشم‌انداز روشن‌تر برای اصلاحات اقتصادی

ساعت ۲۴- سرسخت‌ترین مخالفان سیاسی دولت حسن روحانی که در نهادهایی بسیار نیرومندند و در نهادها و سازمان‌هایی نفوذ دارند و در رسانه‌هایی حاکمیت دارند سه‌شنبه تلخی را سپری کردند. آنها با روشن کردن توپخانه تبلیغاتی خود در رسانه‌هایی که بسیار خوب سازماندهی شده‌اند می‌خواستند اجازه ورود به دست‌کم دو وزیر معرفی شده از سوی روحانی را به کابینه ندهند.

دانش آشتياني
dir="RTL" style="text-align: justify;">افشاگری‌های پیدا و پنهان و چسباندن یکی از نامزدهای معرفی شده برای وزارت به یک رخداد سیاسی و منتسب کردن او به اینکه در انگلستان مورد لطف بوده است و... برای روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ تدارک دیده شده بود، اما رای مجلس برخلاف نظر آنها شد. هر ۳ نیروی معرفی شده با ضعف‌ها و قوت‌هایی که در جریان بررسی‌ها از آنها نشان داده شد از سد افراطیون عبور کردند و دومین شکست را در کمتر از ۹ ماه نصیب آنها کردند.

این گروه سرسخت که نفرات اصلی‌شان در اسفند ۱۳۹۴ از قطار مجلس پیاده شدند در بیرون از این نهاد تدارک آتش می‌دیدند اما به جایی نرسیدند و مجلس نشان داد دوران تاثیرپذیری از هیجان و احساس را در صورت نبودن هیچ ملاحظه‌ای مهم سپری کرده‌اند. اکنون جبهه غیرافراطی سیاست‌ورزان ایرانی شامل اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایان و طیف‌های معتدل جریان اصولگرا می‌توانند در فضایی آرام و کم‌تنش کار اصلاح در امور دیگر به ویژه اصلاح اقتصاد را پیش ببرند.

به گزارش ساعت ۲۴، در شرایط فعلی و در حالی که طیف سرسخت حاضر در مجلس به چشم می‌بینند که رای آنها در اقلیت قرار گرفته است بهترین زمان برای اصلاح و حذف برخی قانون‌های بازدارنده و جایگزین کردن آنها با قانون‌های مناسب و کارآمدتر است. حضور کمرنگ‌تر طیف مخالفان سرسخت در جریان سیاسی کشور می‌تواند آغازی برای رفتار تهاجمی‌تر دولت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشد تا اقتصاد از رکود سرمایه‌گذاری بیرون آید.

جریان منتقد سرسخت که قصد داشته و دارند دولت را در دوره باقی مانده از فعالیت قانونی ناکارآمد جلوه دهند و سنگ‌اندازی کنند تا کاری صورت نپذیرد با شکست روز ۱۱ آبان ماه دست‌کم تا مدتی سکوت عملی خواهند داشت. عبور دادن قراردادهای نفت از بن‌بست، اتخاذ تصمیم‌هایی برای سازگار شدن نظام بانکی کشور با معادلات جهانی، آسان‌تر کردن راه ورود سرمایه‌گذاران خارجی اکنون آسان‌تر از پارسال و آسان‌تر از چند هفته پیش شده است. مجلس از دست طیف‌های سرسخت خارج شد و این چشم‌انداز خوبی را نشان می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها