رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 211974

آزادی ۲۰۰۰ km و ۶۵ روستا به دست «الحشد الشعبی»

ساعت 24- نیروهای الحشد الشعبی (داوطلب مردمی) در 8 روز گذشته از آغاز عملیات محور غربی استان نینوی، توانسته‌اند دستاوردهای چشمگیری داشته باشند.

div style="direction: rtl;">

نیروهای الحشد الشعبی در تاریخ 8 آبان گذشته عملیات آزادسازی محور غربی استان نینوی را آغاز کردند و هدف از این عملیات آزادسازی شهر «تلعفر» و بستن راه فرار داعش به سوریه است.


به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی طول این محور تا تلعفر 120 کیلومتر و از تلعفر تا مرز سوریه 104 کیلومتر و از تلعفر تا موصل نیز 65 کیلومتر است.

بنا به این گزارش، الحشد الشعبی از زمان آغاز عملیات، روزهای گذشته توانسته 2000 کیلومتر مربع و 65 روستا را در محورهای غربی و جنوب غربی آزاد کتد و همچنین مراکر اصلی فرماندهی داعش در این محور را به کنترل خود در آورد.

منطقه تپه‌های «عدایه» به عنوان راه مواصلاتی موصل به رقه در سوریه نیز به کنترل الحشد الشعبی در آمده و و همچنین مسیر مواصلاتی جنوب غرب موصل به غرب این شهر با آزادی روستناهای «عین الجحش» و «الحزن» نیز به طور کامل قطع شده است.

الحشد الشعبی همچنین اعلام کرده است که در طول روزهای گذشته 183 تروریست داعشی کشته و 53 خودروی بمب‌گذاری شده آن‌ها منهدم شده است و بسیاری از تروریست‌ها نیز به روستاهای شرقی موصل فرار کرده‌اند.

در همین حین، دهها خانواده عراقی تا کنون خود را به نیروهای الحشد الشعبی رسانده‌اند؛ خانواده‌هایی که عمدتا به عنوان سپر انسانی از آن‌ها استفاده می‌شده است.

به گفته پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، نیروهای مردمی به هنگام ورود به روستاها و عقب‌نشینی داعش، با انبوهی از مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده مواجه‌ می‌شوند که پاکسازی روستا و مناطق و همچنین کشف تونل‌های داعش زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.
فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها