رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 212156

نظرسنجی: از هر 10 انگلیسی، یک نفر طرفدار ترامپ است

ساعت24-نتایج یک نظرسنجی نشان داد اگر مردم انگلیس می توانستند در انتخابات آمریکا شرکت کنند به ترتیب 12 و 49 درصد آنها به ترامپ و کلینتون رای می دادند.

22.66
style="text-align:justify">به گزارش وبسایت روزنامه گاردین، نتایج نظرسنجی "آپینیوم/آبزرور" نشان داد از هر 10 انگلیسی یک نفر از آنها به "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا رأی می دهد. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد اگر مردم انگلیس می توانستند در انتخابات روز سه شنبه شرکت کنند، 12 درصد آنها به دونالد ترامپ و 49 درصد آنها به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا رأی می دادند.

این نظرسنجی از 1 تا 4 نوامبر (11 تا 14 آبان) روی 2001 نفر از مردم انگلیس انجام شد. تعداد مردانی که از ترامپ حمایت می کنند دو برابر زنان است. درواقع به ترتیب 16 درصد مردان و 8 درصد زنان از وی حمایت کردند. این درحالیست که یک سوم شرکت کنندگان این نظرسنجی (32 درصد) اعلام کردند هرگز به هیچ کدام از این دو نامزد انتخابات رأی نمی دهند.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان داد 48 درصد از انگلیسی ها انتظار دارند هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود. این درحالیست که 18 درصد آنها ترامپ را پیروز انتخابات می دانند.

از میان احزاب اصلی انگلیس، فقط در میان رأی دهندگانِ "حزب استقلال پادشاهی متحد (یوکیپ)" تعداد حامیان ترامپ از کلینتون بیشتر بود. درواقع 43 درصد از رأی دهندگان این حزب از ترامپ حمایت کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد نامزد حزب دموکرات در موارد بسیاری -- از جمله رابطه با انگلیس و امنیت جهانی -- توانسته است از ترامپ پیشی بگیرد. نامزد حزب جمهوری خواه که طرفدار "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه است و اعلام کرده اگر در انتخابات پیروز شود آمریکا را از عضویت ناتو خارج می کند، از نظر 62 درصد انگلیسی ها تهدیدی برای امنیت بین المللی محسوب می شود.

در این نظرسنجی، تعداد اندکی از انگلیسی ها معتقدند پیروزی ترامپ برای انگلیس مفید خواهد بود. فقط 16 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند اگر ترامپ رئیس جمهور شود، می تواند دوست انگلیس باشد. این درحالیست که این رقم برای کلینتون 41 درصد بود. 53 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، دولت انگلیس باید رابطه خود را با کشورهای دیگری به جز آمریکا تقویت کند.

همچنین در این نظرسنجی کلماتی که انگلیسی ها برای اشاره به ترامپ و کلینتون استفاده کرده اند، بررسی شد. برای اشاره به ترامپ 71 درصد انگلیسی ها از کلمه "خطرناک" ، 61 درصد انگلیسی ها از کلمه "نفرت" و 60 درصد آنها از کلمه "ترس" استفاده کردند. این درحالیست که واکنش انگلیسی ها به کلینتون مثبت تر بود. 58 درصد انگلیسی ها از واژه "باهوش"، 55 درصد انگلیسی ها از واژه "کمال" و 50 درصد آنها از واژه "صلاحیت" برای اشاره به وی استفاده کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها