رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 212252

(تصویر)از تولد خالق دراکولا تا محو شدن جاذبه توریستی در آمریکا

ساعت24- امروز وقایع مهم تاریخی که در تاریخ 18 آبان مصادف با هشتم نوامبر رخ داده است مرور می کنیم.در چنین روزی خالق مشهور و پر آوازه دراکولا متولد شد و یک بنای تاریخی و مشهور در امریکا بکلی نابود شد و نامی و اثری از آن باقی نماند....

برام استوکر
trong>موزه و بنای یاد بودی که اثری از آن در آمریکا نیست

در سال 1962 موزه فورد در میشیگان در آتش سوخت و از بین رفت.این ساختمان که یکی از جاذبه های مهم در آمریکا بود سالانه یک و نیم میلیون بازدیدکننده داشته است.ساختمان که به فورد روتاندا مشهور بود در منطقه دیربورن میشیگان قرار داشت.این ساختمان که پنجمین جاذبه مهم در امریکا پس از آبشار نیاگارا قرار داشت در آتش سوزی سهمگین بکلی از بین رفت و اثری از آن نماند.

تولد خالق دراکولا

در سال 1847 آبراهام( برام) استوکر نویسنده نامدار ایرلندی در کلونتارف دابلین در ایرلند متولد شد.شهرت او به دلیل داستانی است که وی در باره یک افسانه مجارستانی نوشته است.وی مدت ها در روزنامه دیلی تلگراف بکار مشغول بود و مدیر تئاتر عمومی لندن نیز بود.وی کتاب های دیگری مانند "بانوی کفن پوش" و "آشیانه کرم سفید" از جمله کتابهای وی بوده است. وی اما به خاطر کتاب دراکولا شهرتی افاسانه ای و بی مانند کسب کرد و از کتاب وی اقتباس های معدد و فراوانی به عنوان فیلم سینمایی داستان و نمایشنامه های فراوانی در گوشه و کنار جهان شده.وی داستان را پس از ملاقات به آرمن ونبری یک نویسنده مجارستانی و داستان هایی که وی از منطقه کارپاتیان و جنگل های تاریک و انبوه آن نوشته و بیان کرده بود.

تلاش برای ترور هیتلر

در سا ل1939 یک گروه از نظامیان آلمانی قصد ترور هیتلر را داشتند که ناکام ماند.کلاوس اشتفان برگ افسری بود که عامل اصلی این بمب گذاری بود.وی به همراه یک گروه دیگر چنین برنامه ای را تدارک دیده بودند.پس از این تلاش تعدادی از افرادی که در این اقدام دست داشتند دستگیر و مجازادت شدند.

کلاوس فون اشتفن برگ کسی که با بمب گذاری
در محل سخنرانی هیتلر قصد ترور او را داشت
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها