رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 215969

نظری برخلاف نظر روحانی

مردم ناامید میشوند

ساعت ۲۴- حسن روحانی در چند هفته گذشته در سخنرانی‌های خود یک مضمون را پی‌درپی تکرار کرد و آن توصیه به منتقدان دولت بود که «مردم را ناامید نکنید». او به مخالفان سیاسی خود هشدار می‌داد بزرگ‌نمایی برخی رخدادها و ندیدن برخی کارکردهای یازدهم از سوی رسانه‌های اصولگرا به ناامیدی مردم منجر می‌شود.

روحاني عصباني
dir="RTL" style="text-align:justify">رییس دولت یازدهم باور خویش بر این پایه که ناامیدی مردم راه را برای توسعه ایران می‌بندد از منتقدان می‌خواست که واقع‌گرایی پیشه کرده و برخی اقدام‌های سازنده دولت را نیز بازتاب دهند. وی اما در سخنرانی تازه خود حرف تازه‌ای بر زبان آورده و می‌گوید منتقدان آب در هاون می‌کوبند و تصورشان این است که با منفی‌بافی مردم ناامید می‌شوند، در حالی که این طور نیست و مردم ناامید نمی‌شوند.

باید به رییس‌ دولت یازدهم یادآور شد که اتفاقا بی‌تحریک دولت در پاسخگویی صریح و سریع به انتقادها زمینه‌ساز اندوه و ناامیدی است و نباید از توانایی مخالفان در این عرصه غافل شد. تکرار بی‌وقفه مسایل و مشکلات معیشتی کسب و کار و اقتصاد کلان از سوی منتقدان یک حربه کارساز است و نمی‌توان از شهروندان انتظار داشت که در برابر هجوم سیل‌آسای انتقاد از دولت فعلی همچنان امیدوار باشند.

مردم زمانی امیدوار و در صحنه باقی می‌مانند که به چشم خود ببینند که دولت از کارنامه خویش جانانه دفاع می‌کند. وقتی دولت از پاسخگویی به شبهه‌افکنی‌های پرشمار راست یا دروغ علیه کارنامه‌اش عاجز است، چگونه مردم ناامید نشوند. این حرف رییس‌جمهور بهانه دست کسانی می‌دهد که تا امروز نیز از انجام وظایف خود اجتناب کرده و یا آن را پشت گوش انداخته‌اند.

به گزارش ساعت ۲۴، ناامیدسازی شهرومان زمانی ناموثر خواهد بود که دولت برای پاسخگویی به انواع تهمت‌های ناکارآمدی پاسخ‌های درست، به موقع و مطابق با فهم عمومی جامعه تهیه و عرضه کند. این حرف رییس دولت که «مردم ناامید» نمی‌شوند، می‌تواند به زیان دولت عمل کند و همین تحرکات و پاسخگویی وزارتخانه‌ها را نیز سلب کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها