رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 218138

آخرین خبر از شناسایی شهدای ایرانی حادثه حله عراق

ساعت 24- علی حسین حسین‌زاده ، با بیان اینکه شهادت تعداد 52 نفر از هم‌وطنان ما که برای زیارت اربعین حسینی عازم کربلا شده بودند قطعی شده است اظهار کرد: بر اساس شواهد به دست آمده تعداد 25 تا 30 نفر از شهدای شناسایی شده حادثه تروریستی حله عراق خوزستانی هستند.

انفجار حله
div style="direction: rtl;">

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: تاکنون 30 نفر از شهدای خوزستانی حادثه تروریستی حله عراق شناسایی شده‌اند و درخواست می‌کنیم خوزستانی‌هایی که اعضای خانواده آن‌ها بعد از این حادثه مفقود شده‌اند به فرمانداری‌ اطلاع دهند.

علی حسین حسین‌زاده ، با بیان اینکه شهادت تعداد 52 نفر از هم‌وطنان ما که برای زیارت اربعین حسینی عازم کربلا شده بودند قطعی شده است اظهار کرد: بر اساس شواهد به دست آمده تعداد 25 تا 30 نفر از شهدای شناسایی شده حادثه تروریستی حله عراق خوزستانی هستند.

وی تصریح کرد: استانداری خوزستان ستادی را برای رسیدگی و پیگیری به امور آسیب‌دیدگان و تشخیص هویت افرادی که در حادثه حله به شهادت رسیده‌اند تشکیل داده است.

معاون اجتماعی و سیاسی استاندار خوزستان افزود: مقرر شد سازمان‌های مربوطه مانند سازمان حج و زیارت و وزارت امور خانه آمارها و گزارش‌های دریافتی خود را به ستاد اعلام کنند.
حسین‌زاده درخواست کرد: خوزستانی‌هایی که اعضای خانواده آن‌ها مفقود شده‌اند و یا بعد از جنایت تروریستی در حله عراق خبری از آن‌ها ندارند با فرمانداری اهواز تماس گرفته و اطلاعات مربوط به افراد مفقود خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند.

وی توضیح داد: با توجه به اطلاعاتی که از طریق اداره گذرنامه و نیروی انتظامی در خصوص خروج افراد و زائران از کشور در اختیار داشتیم و تطبیق این اطلاعات با اطلاعات میدانی تاکنون مشخص‌شده که بین 25 تا 30 نفر از شهدای شناسایی‌شده خوزستانی هستند.

حسین‌زاده بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد که افراد به شهادت رسیده از ساکنان اهواز و بعضاً از ساکنان شهرستان‌های حمیدیه و کارون هستند و بیشتر آن‌ها خانم هستند.

وی با اشاره به شدت انفجار تروریستی و غیرقابل شناسایی بودن اجساد سوخته گفت: افرادی که شهادت آن‌ها در این فاجعه محرز شد بستگان درجه یک آن‌ها به پزشکی قانونی اهواز مراجعه کرده و از آن‌ها آزمایش DNA گرفته شد.

حسین‌زاده تشریح کرد: اکنون اجساد شهدا که از استان نجف وارد کشور شد در تهران است و برای اینکه خانواده آن‌ها مجبور به سفر به تهران نشوند نمونه گیری از بستگان آن‌ها در پزشکی قانونی اهواز انجام شد.

معاون اجتماعی سیاسی استاندار در پایان با تاکید بر اعلام نتایج آزمایش‌ها تا چند روز آینده گفت: پس از شناسایی هویت شهدا با سوی استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه در استان برای خاک‌سپاری و برگزاری مراسم اقدام خواهد شد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها