رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 219599

اقدامات پژوهشی نیازمند نظارت است

ساعت24-رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اجرای اقدامات پژوهشی نیازمند نظارت هستیم، گفت: بخشی از بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها می‌تواند به سمت مرکز پژوهش هدایت شود.

کاظم-جلالی.jpg
کاظم جلالی در جلسه امضای تفاهمنامه همکای میان دانشگاه مازندران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بابلسر با بیان اینکه برای نخستین بار با یک دانشگاه غیرتهرانی تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنیم، گفت: باید تلاش کنیم تا این همکاری به نتیجه خوبی برسد و آغاز همکاری با سایر دانشگاه‌های غیرتهرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه خودمان به تمرکزگرایی و تهران‌گرایی دامن می‌زنیم، افزود: باید قالب‌ها را بشکنیم و از ظرفیت دانشگاه‌های خوب شهرستانی استفاده کنیم.

جلالی با بیان اینکه به واسطه چهار دوره نماینده شهرستانی بودن نسبت به ظرفیت و توانمندی شهرستان‌ها آگاه هستم، اضافه کرد: این همکاری با پیشنهاد سردار نانواکناری و شناخت توانمندی های دانشگاه مازندران شکل گرفت.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اداره دانشگاه‌ها و فراهم کردن زندگی خوب برای مردم نیازمند همکاری و همین تفاهمنامه‌هاست، گفت: اساس کار باید بر این باشد که کنشگران حکومتی مجهز به دانش و یک سری صفات خوب باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از دنیا برای اقدامات حاکمیتی نظام حزبی درست کردند، افزود: دموکراسی بدون نظام حزبی پذیرفته نیست، ما هم در جمهوری اسلامی نظام حزبی را پذیرفتیم ولی نتوانستیم آن را به جایی برسانیم.

وی با اشاره به بحث‌هایی که از گذشته درباره نظام حزبی در ایران بود اضافه کرد: در دنیا احزاب تعصب یا حزب در حاکمیت و دارای برنامه هستند.

جلالی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۷۴ راه اندازی شد و از نظر سال تاسیس از برخی کشورها جلوتر هستیم، گفت: امسال ششمین جلسه رؤسای مرکز پژوهش های مجلس کشورهای مختلف در کره جنوبی برگزار شد که در آن شرکت کردیم.

وی بیان کرد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دارای یک معاونت اجرایی و چهار معاونت پژوهشی است و پژوهش های آن براساس کاربردی بودن انجام می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مرکز در چهار بخش کارمی کند، گفت: اظهارنظر درباره همه لوایح دولت، همکاری در تدوین طرح های ارائه شده از سوی نمایندگان به مجلس، ارائه گزارش‌های نوبه‌ای به مقام معظم رهبری، سران قوا و مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس و مطالباتی که نمایندگان در زمینه نحوه نطق، مصاحبه یا امور دیگر از ما دارند، از جمله این بخش ها است.

جلالی در ادامه قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس را به عنوان رابط همکاری با دانشگاه مازندران معرفی کرد و از دانشگاه خواست تا نماینده ای به منظور همکاری بیشتر در راستای اجرای تفاهم نامه معرفی کند.

وی با بیان اینکه در اجرای اقدامات پژوهشی نیازمند نظارت هستیم، افزود: بخشی از بودجه پژوهشی دانشگاه ها می تواند به سمت مرکز پژوهش هدایت شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این حکومت و نظام به برکت امام خمینی (ره) و شهدا ایجاد شد و با همکاری یکدیگر باید از آن نگه داری کنیم، اضافه کرد: ما نیازمند چهره های علمی و اتکا به آن ها هستیم تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها