رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 225103

آیت الله هاشمی:ایران در برابر تحریم های امریکا می تواند مانور دهد

ساعت24-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:جمهوری اسلامی ایران قابلیت و توانایی لازم را برای مانور دادن در برابر تحریم های جدید امریکا دارد.

آیت-الله+هاشمی+رفسنجانی.jpg
آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه درجریان سفر دوروزه خود به استان بوشهر در حاشیه بازدید ازدهکده گردشگری امید بوشهر درجمع خبرنگاران افزود:تمدید تحریم ها آخرین کاری بود که اوباما با ایران انجام داد که چیزهای مهم آن را چند روز پیش حذف کردند و به نظرم این برای ما قابل تحمل است ولی جایگاهی هست که بتوانیم در برابر اقدام های آنها مانور بدهیم.

وی یادآورشد:تحریم های ظالمانه علیه ایران جریان مزاحمی است که ما باید در مقابل آن ازجریانهای خاصی برای پاسخگویی به اقدامات آنان استفاده کنیم تا از این جریان به وجود آمده استفاده نکنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت:برخلاف منفی خوانی هایی که وجود دارد برجام موفق بوده و بسیاری ازمشکلات کشور را برطرف کرد.
وی تصریح کرد:برجام توانست بسیاری از راههای بسته کشور در بخش کشتیرانی، بیمه، بانک و همکاریهای بانکی را باز کرد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از مدیران برجام را ناموفق می دانند، گفت: این افراد بیخودی می گویند زیرا بسیاری از مشکلات کشور با برجام برطرف شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دهکده گردشگری امید بوشهر افزود: این دهکده گردشگری اقدامی مناسب و قابل توسعه است و آنقدر وسعت دارد که بتوان در آن کارهای ابتکاری مفیدی انجام داد.
هاشمی رفسنجانی با تاکید بر معرفی دهکده گردشگری امید بوشهر از طریق رسانه ها به خصوص صدا و سیما یادآورشد:جاذبه دهکده های گردشگری فرصت مناسبی برای جذب گردشگران است.
وی گفت: توسعه بنادر استان بوشهر متناسب ظرفیت این استان مطلوب نبوده است و باید از این قابلیت برای توسعه پایدار بیشتر استفاده شود.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر چهارشنبه ( روز گذشته) به منظور انجام سفری دو روزه به استان بوشهر وارد جزیره خارگ شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این سفر در همایش تجلیل از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ شرکت و از اسکله صادرات نفت تی و مجتمع پتروشیمی واحد متانول خارگ بازدید کرد.
بازدید از بندربوشهر، دهکده گردشگری امید، دیدار با نخبگان استان بوشهر و بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی در شهر جدید عالی شهر از جمله برنامه های روز دوم سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان بوشهر است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها