رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230299

تشریح اقدامات شهرداری تهران درخصوص تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی

تهران سیاه پوش شد

ساعت 24- معاونت و سازمان های مختلف شهرداری تهران تمهیدات خود را برای پوشش مراسم تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی
مازیار حسینی معاون حمل و نقل شهردار تهران در این باره تاکید کرد: نظر به درگذشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدارک و برگزاری مراسم تشییع ایشان طی امروز و فردا به موجب دستورالعملی به مناطق 22 گانه شهرداری تهران اعلام شد از انجام هر گونه عملیات حفاری در سطح شهر تهران خودداری کنند .

حسینی با اعلام اینکه باید از سوی شهرداری مناطق نسبت به رفع موانع و مشکلات احتمالی که منجر به کاهش ظرفیت معابر می شود، اقدام شود، گفت: این دستورالعمل برای مناطق 22 گانه به ویژه مناطق 1 ، 3 و 6 ، 11 ،16 و 19ضرورت دارد.

‎ براساس این گزارش خطوط یک و ٤ متروی تهران، فردا سه شنبه ٢١ دی ماه از ساعت ٨ صبح تا پایان مراسم به منظور دسترسی مناسب به دانشگاه تهران و حرم مطهر حضرت امام(ره) به صورت رایگان آماده خدمت رسانی است و اتوبوس های پایتخت نیزاز ساعت 7 بامداد مورخه سه شنبه 21 دی ماه جاری، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت آماده انتقال شرکت کنندگان محترم از میادین و پایانه‌های مهم شهر تهران به محل برگزاری مراسم واقع در دانشگاه تهران خواهد بود.

همچنین محل استقرار اتوبوس‌ها عبارتند از میدان خراسان، پایانه خاوران، میدان امام حسین (ع)، میدان رسالت، فلکه اول تهرانپارس، راه آهن، نوبنیاد، بازار دوم نازی آباد، میدان صنعت، میدان تجریش، میدان آزادی، یافت آباد، تهرانسر و فلکه دوم صادقیه و لازم به ذکر است کلیه خطوط تندروی پایتخت به ویژه سامانه 1 مسیر میدان آزادی به سه راه تهرانپارس تقویت شده و آماده خدمت رسانی به شهروندان محترم می‌باشند.»

خاموش شدن آذین بندی های شهر در منطقه یک

همچنین مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اقدامات ویژه شهرداری تهران در منطقه یک به ویژه محدوده جماران اظهارکرد: از شب گذشته 4 ایستگاه صلواتی در محدوده خیابان حسنی کیا، تقاطع نیاوران با سه راه یاسر و تقاطع نیاوران و خیابان جماران برپا شده است و میدان های اصلی منطقه سیاه پوش شده اند.

وی با بیان اینکه کلیه آذین بندی ها نورپردازی های منطقه یک از شب گذشته خاموش شده اند، گفت: علاوه بر سیاه پوش شدن تمام سراهای محله منطقه یک به تمامی سراهای محلات و فرهنگسراهای پایتخت اعلام شده تا در 3 روز عزای عمومی منطبق با این شرایط، برنامه های مناسب را اجرا کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نصب بالغ بر 170 در محدوده خیابان جماران و حسنی کیا را از دیگر اقدامات مدیریت شهری خواند و تصریح کرد: 11 پرچم پایه بلند و تمامی پرچم های روی پل های منطقه یک به رنگ مشکی درآمده است. به طور کلی تمامی پایتخت به ویژه منطقه یک برای برگزاری مراسم عزاداری آماده سازی شده است.

عبدالهی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ویژه مدیریت شهری همزمان با مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: از آن جا که مراسم تشییع از مقابل دانشگاه تهران انجام می شود پیش بینی کرده ایم تا علاوه بر آماده سازی محدوده، در اطراف دانشگاه و مسیر تشییع که مردم پیکر ایشان راهمراهی می کنند، ایستگاه های صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران برپا شود.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در بهشت زهرا (س) خاطرنشان کرد: در پی تدفین پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) بلافاصله به بهشت زهرا (س) آماده باش دادیم و بنرهایی با محتوای رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نصب می شود. ضمن اینکه ایستگاه های صلواتی در جوار مرقد مطهر و بهشت زهرا (س) برپا شود. در هر صورت مدیریت شهری آمادگی کامل برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم تشییع و تدفین یار دیرینه امام(ره) و رهبری را دارد.

برافراشته شدن بیرق های سیاه در پایتخت

نورپردازی های تهران خاموش شد

عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی با اشاره به سیاه پوشی پایتخت در 3 روز عزای عمومی در کشور ضمن عرض تسلیت گفت: باتوجه به شخصیت والای آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدامات لازم را در سوگ ایشان در دستور کار قرار دادیم.

بنا براعلام سایت شهرنوشت، وی با بیان اینکه در این خصوص 3 برنامه در دست اقدام داریم، افزود: تمامی پرچم های رنگی در سطح شهر جمع آوری شده و به رنگ مشکی در آمده و بیرق های سیاه در کنار پرچم ایران در سطح شهر تهران برافراشته خواهند شد. همچنین پرچم های بلند سطح شهر نیز به مدت 3 روز به رنگ سیاه در می آید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به 100 پرچم بلند 70 متری و 8 هزار پرچم در عرشه پل ها در سطح شهر اذعان کرد: این تعداد پرچم به رنگ مشکی در خواهند آمد. همچنین در مناطق و سازمان های زیرمجموعه شهرتهران نیز پرچم های سیاه نصب خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نورپردازی های مناطق 22گانه از دیشب خاموش شده اند، ادامه داد: متن هایی در زمینه پیام های حضرت امام(ره) درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی را در بنرهای سطح شهر نصب می کنیم. همچنین تصاویری از این عالم فقید که در کنار مقام معظم رهبری هستند و نظرات ایشان درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی به صورت سازه در سطح پایتخت اکران می شود.

علیزاده درخصوص مسیر تشییع جنازه از دانشگاه تهران در خیابان انقلاب نیز تصریح کرد: براساس دستور شهردار تهران، در صورت نیاز شهرداری آماده هرگونه خدمات دهی در این زمینه است.

همچنین توکلی مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام (ره) از آمادگی کامل این سازمان برای برپایی مراسم تطهیر و خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم جمعیت قابل توجهی از علاقه‌مندان به حضور در این مراسم طی روز سه شنبه برای تجدید یاد و خاطره و قرائت فاتحه، در بهشت زهرا حاضر شوند، از این رو تمهیدات ویژه ترافیکی و هماهنگی جهت سهولت در عبور و مرور خودرو ها برای برپایی این مراسم با پلیس راهور شده است.

وی با بیان این که هماهنگی و برنامه ریزی مشترکی با پلیس راهور برای ارائه خدمات در زمان خاکسپاری انجام شده است، گفت: همچنین در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته، هماهنگی‌های لازم با آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و دیگر مراکزی که لازم است در آن ایام جهت برقراری نظم و امنیت در مراسم و سهولت حضور شهروندان و علاقمندان انقلاب، صورت گرفته است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها