رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 234076

آمریکا تاکنون 16 بار نقض عهد در موضوع برجام داشته است

ساعت24-سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: تاکنون آمریکا 16 بار نقض برجام و بدعهدی در تعهدات خود در این قضیه داشته است که باید به آن توجه کرد.

+989-+-*/*-98
سید حسین نقوی حسینی، امروز 4 بهمن ماه در نشستی با خبرنگاران خراسان‌جنوبی، گفت: برجام حاصل مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 بود، اما باید توجه داشته باشیم بیش از مذاکره و توافق اجرای آن حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: وقتی گفته‌های کشورهای مقابل به ویژه آمریکا را بعد از برجام مورد بررسی قرار می‌دهیم مشخص می‌شود که آنها بیشتر به دنبال اجرای تعهدات ایران هستند و چون نمی‌خواهند ملت ایران نفعی ببرد، توجهی به اجرای تعهدات خودشان ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: تا کنون آمریکا 16 بار نقض برجام و بدعهدی و تحریم جدید در مقابل برجام و تعهدات خود در این قضیه داشته است که باید به آن توجه کرد.

تصویب محدویت ویزا، نمونه‌ای از نقض برجام

نقوی حسینی ادامه داد: به عنوان مثال در روی کاغذ لغو تحریم سرمایه‌گذاری خارجی نوشته شده است ولی بعد از آن آمریکا محدودیت ویزا را تصویب کرد که در واقع مانعی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی افزود: پروژه نفوذ، پروژه‌ای جدی و همه جانبه از جانب دشمن است و اگر کسی سعی کند نفوذ را کمرنگ کند و یا آن را توهم توطئه بداند به درستی موضوع را درک نکرده، در حالی که طبیعی است وقتی انقلاب اسلامی نظم استکبار را به هم ریخته آنان نیز در مقابله با آن برنامه‌ریزی کنند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنان که پروژه نفوذ را قبول ندارند باید این سؤال را از خود بپرسند چرا 170 شبکه فارسی زبان در حال فعالیت هستند و کدام زبان است که این همه رسانه در حوزه آن فعالیت می‌کنند؟

هدف از پروژه نفوذ استحاله نظام جهوری اسلامی است

نقوی حسینی با اشاره به اینکه دشمن بعد از عدم موفقیت در تجهیز گروهک‌ها، جنگ تحمیلی، تهدید، تحریم، فشاری سیاسی و.. به دنبال پژوه نفوذ رفته، اظهارکرد: هدف از پروژه نفوذ استحاله نظام جهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: در خاورمیانه یک جنگ واقعی رخ داده است که یک طرف آن عربستان، رژیم صهیونیستی و در طرف دیگر ایران و مقاومت در منطقه است، اما شواهد نشان می‌دهد که پیروز میدان جبهه مقاومت است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ناامنی داخلی یکی از اهداف دشمن است، ادامه داد: سوریه خاک ریز ما است چرا که اگر در سوریه با جبهه تکفیر مقابله نمی‌کردیم در مرز کرمانشاه و خراسان‌جنوبی باید با این گروه‌ها مقابله می‌کردیم، اما در شرایط فعلی به ملت ایران اطمینان می‌دهیم تهدید را از 100 کیلومتری مرزهای خود از بین می‌بریم.

نقوی حسینی با اشاره با حادثه پلاسکو یادآور شد: این حادثه برای همه ایرانیان بسیار تلخ بود اما بسیار ناجوانمردانه است که از چنین حادثه‌ای بخواهیم بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی داشته و یا کوتاهی‌ها را بپوشانیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها