رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234133

حمله پلنگ چلسی به چوپان ماسالی

ساعت 24- پلنگی در روستای چلسی ماسال به چوپان این روستا حمله و او را زخمی کرد.

پلنگ چلسی
درپی دریافت گزارش‌هایی به اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ به یکی از اهالی منطقه چلسی شهرستان ماسال گروهی از کارشناسان اداره حیات وحش محیط‌زیست گیلان به شهرستان ماسال اعزام شدند تا از نزدیک وضعیت سلامت فرد مصدوم را بررسی کنند.

«قربانعلی محمدپور» مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تحقیقات مشخص کرد که فرد مذکور که مشغول به چوپانی بود که به دلیل ورود به قلمرو پلنگ و عدم آگاهی از خصوصیات رفتاری آن مورد حمله حیوان قرار گرفته است.

وی افزود: آثار درگیری او با پلنگ روی دست‌ها و بدنش مشهود است.

محمدپور ادامه داد: پس از بررسی‌های به عمل آمده و بازدید از محل حمله و مشاهده ردپا و آثار بجا مانده از پلنگ، پرونده چوپان ماسالی برای رسیدگی بیشتر و تکمیل مستندات هم‌چنین جبران خسارت‌های وارده از محل بیمه این گربه‌سان باشکوه و در خطر انقراض به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست گیلان با تشکر از اقدام مسئولانه چوپان آسیب‌دیده در اطلاع‌رسانی به موقع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال و عدم اقدام خودسرانه و تلافی‌جویانه نسبت به پلنگ، خواست همه دامداران و جنگل‌نشینان از هرگونه ایجاد تداخل زیستی با گونه‌های وحشی چون پلنگ و خرس جداً خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: با توجه به این‌که زیستگاه این حیوانات اغلب مناطق جنگلی و کوهستانی است نباید به قلمرو زندگی آن‌ها تجاوز شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پلنگ ایرانی به‌علت اهمیت اکولوژیکی بالای آن هم‌چنین قرار گرفتن در لیست قرمز کنوانسیون جهانی حفاظت از حیات وحش، تحت پوشش بیمه است و چنانچه افرادی مورد صدمه این حیوان قرار گیرند خسارت آنها توسط بیمه جبران خواهد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها