رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234197

برد ناپلئونی پرسپولیس با ۳ تلفات/ شاهکار داور لیگ برتری /دو اخطار بدون اخراج برای بازیکن گسترش!

ساعت 24- در آخرین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس با یک گل گسترش فولاد را شکست داد و جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد.

تیم‌های پرسپولیس و گسترش فولاد در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.

قرار بود این بازی ۱۶:۴۵ آغاز شود اما مراسم قبل از بازی که برای یادبود شهدای آتش‌نشان برگزار شد، باعث شد این بازی با کمی تاخیر آغاز شود. این دیدار با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.
مهدی طارمی در دقیقه ۷۶ تک گل بازی را به ثمر رساند. پرسپولیس با این برد ۴۱ امتیازی شد و فاصله‌اش با تیم دوم را به چهار امتیاز افزایش داد.

در این بازی سیدجلال حسینی، مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده با دریافت کارت زرد از داور سه اخطاره شدند و بازی بعدی پرسپولیس که در قم برابر صبا برگزار می‌شود را از دست دادند.
نیمه نخست:
دقیقه ۵، پرسپولیس صاحب ضربه کرنر شد اما از این فرصت استفاده نکرد.
دقیقه ۱۳، سرخ‌پوشان نزدیک محوطه جریمه گسترش فولاد یک ضربه ایستگاهی به دست آوردند. سروش رفیعی توپ را ارسال کرد و علی علی‌پور با ضربه سر شیرجه‌ای آن را به بیرون فرستاد.
دقیقه ۱۸، داور در میانه زمین خطای هند محمد انصاری را اعلام کرد. بازیکنان گسترش فولاد از این فرصت استفاده کردند و حمله خطرناکی را تدارک دیدند اما در نهایت بیرانوند توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۲۲، مهدی طارمی با دروازه‌بان تیم تبریزی تک‌به‌تک شد اما داخل محوطه جریمه سرنگون شد و در حالی که به شدت معتقد بود رویش خطا صورت گرفته، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه ۳۰، سیدی از گسترش فولاد داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما آن را به آسمان فرستاد.
دقیقه ۴۰، سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه شوت زد اما توپش با اختلاف کمی به بیرون رفت.

نیمه دوم:
دقیقه ۴۷، طارمی از راه دور شوت آرام و زمینی زد و دخسوس توپ را به راحتی مهار کرد.
دقیقه ۵۰، وحید امیری از سمت چپ دروازه گسترش فولاد نفوذ کرد و پاس داد اما پاس عرضی او به هیچ کسی نرسید.
یک دقیقه بعد، سیدجلال حسینی با تکل بسیار زیبایی توپ را نزدیک محوطه جریمه خودی از زیر پای مهاجم تیم تبریزی جمع کرد.
دقیقه ۷۳، رامین رضاییان که تازه به میدان آمده بود، ضربه کرنر پرسپولیس را خطرناک به روی دروازه فرستاد اما حاصلی نداشت.
دقیقه ۷۴، درویشی در موقعیتی بسیار خوب شوت زد اما بیرانوند درازکش توپ را مهار کرد.
پرسپولیس یک – گسترش فولاد صفر؛
دقیقه ۷۶، مهدی طارمی گل زد تا شور و هیجان به سکوها بازگردد. رامین رضاییان توپ را به داخل محوطه جریمه فرستاد، طارمی توپ را به علی‌پور داد، او با پشت پا بلافاصله توپ را به طارمی برگرداند تا مهاجم پرسپولیس گل نخست بازی را به ثمر برساند.
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، علی علیپور، سروش رفیعی (۷۲ رامین رضاییان)، فرشاد احمدزاده (ولادیمیر پریموف)، وحید امیری و مهدی طارمی (سامان نریمان جهان).

ترکیب گسترش فولاد: فرناندو دخسوس، بابک حاتمی، مرتضی اسدی، مگنو باتیستا، سیدمحسن حسینی، یوسف سیدی (۶۷ امین درویشی)، لوسیانو پریرا، محمدرضا خرسندنیا (۵۱ علیرضا نقی زاده)، مسعود ابراهیم‌زاده و رضا خالقی‌فر.

در جریان این بازی، احمد صالحی داور بازی پرسپولیس و گسترش فولاد با اشتباهی عجیب صحنه‌ای تاریخی را رقم زد.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مسعود ابراهیم زاده بازیکن گسترش بعد از خطا روی علی علیپور در دقیقه 81 با دریافت کارت زرد دوم باید از بازی اخراج می‌شد، صالحی از این کار سر باز زد چراکه ظاهرا شماره بازیکن دیگری را روی صحنه اول ثبت کرده بود.


مرور صحنه‌ بازی در دقیقه 36 نشان می‌دهد که این ابراهیم‌زاده از پشت روی مهدی طارمی خطا کرده و کارت گرفته و اگرچه بعد از خطا پشت مگنو باتیستا قرار می گیرد اما داور کارت را به وی داده است. اخطار دوم ابراهیم زاده هم که کاملا مشخص و روشن بود و داور بلافاصله و بعد از خطای او روی علیپور در کنار خط این بازیکن را جریمه کرد.


جالب اینکه اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها به داور مبنی بر اینکه ابراهیم‌زاده دوبار کارت گرفته به جایی نرسید و داور رای به ادامه کار ابراهیم‌زاده داد و بعد از آن فرشاد احمدزاده را جریمه کرد. نکته اینجاست که این بازیکن سابق سایپا که اخیرا به تیم ملی نیز دعوت شده در نیمه اول هم از باید به دلیل خطا پنالتی روی مهدی طارمی جریمه می‌شد اما داور به کل از این صحنه چشم پوشید.


اشتباه احمد صالحی که امروز با نوع قضاوتش بازی را به سمت بدی برد، در ذهن هواداران فوتبال ایران باقی خواهد ماند. او کاری را کرد که پیش از وی گراهام پل داور انگلیسی در دیدار برزیل و کرواسی در جام جهانی انجام داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها