رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 242093

توانایی پردازش اطلاعات بصری در مغز افراد باهوش بیشتر است

ساعت 24-افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند سریع‌تر از دیگران حرکات مربوط به اجسام کوچک را تشخیص می‌دهند و توانایی پردازش اطلاعات بصری در مغز آنها بیشتر است.

25
دانشمندان بر اساس مطالعات جدید خود دریافتند مغز انسان‌هایی که ضریب هوشی بالاتری دارند در زمینه اجسام در حرکت به صورت خودکار، گزینشی‌تر از مغز دیگر انسان‌ها عمل می‌کند و به عبارت دیگر می‌توان گفت این دسته از افراد حرکات پس‌زمینه بزرگ و کم‌اهمیت را به راحتی می‌توانند نادیده بگیرند تا روی موضوع اصلی تمرکز داشته باشند.

«دوج تادین» از محققان دانشگاه روچستر که این بررسی را انجام داد، اعلام کرد: «به این صورت نمی‌توان گفت افرادی که ضریب هوشی بالاتر دارند در زمینه درک بصری بهتر عمل می‌کنند. در عوض می‌توان گفت درک بصری این دسته از افراد متفاوت از بقیه انجام می‌شود».

به گفته او، افراد باهوش بهتر از بقیه می‌توانند اشیای متحرک کوچک را ببینند و پردازش اطلاعات برای اجسام متحرک در مغز آنها به صورت کاملاً متفاوت انجام می‌شود.

دانشمندان برای انجام این بررسی از افراد با ضریب هوشی متوسط و بالا خواستند حرکت میله‌های گرافیکی روی نمایشگر رایانه را تماشا کنند و این میله‌ها به سمت راست یا چپ امتداد می‌یافتند. به مغز هر یک از این افراد الکترودهای هوشمند متصل شده بود تا محققان دریابند چه مدت طول می‌کشد تا فرد جهت صحیح حرکت میله‌ها و وسعت فعالیت آنها را تشخیص دهد.

نتایج این بررسی نشان داد افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند سریع‌تر از دیگران حرکات مربوط به اجسام کوچک را تشخیص می‌دهند و توانایی پردازش اطلاعات بصری در مغز آنها بیشتر است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها