رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243258

رئیس جمهور آذربایجان به ایران سفر می‎کند

ساعت 24- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: تاقبل از پایان سالجاری رئیس جمهوری آذربایجان به ایران سفر می کند.

محمود واعظی
style="text-align:justify">محمود واعظی پنجشنبه شب در همایش تجاری ایران وآذربایجان در ارومیه با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در ابعاد مختلف به سرعت در حال گسترش است افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور آذربایجان به دعوت روحانی دو هفته آینده به ایران سفر می کند پیش بینی شده تا 5 تا 8 سند همکاری مشترک به امضا برسد.


وی با بیان اینکه توسعه روابط دو کشور بسیار راهبردی است افزود: ایران و آذربایجان از نظر قومی، فرهنگی، دینی و تاریخی مشترکات زیادی دارند عنوان کرد: این مشترکات امروز یکی از پشتوانه های اصلی توسعه روابط همه جانبه دو کشور به شمار می رود.

وزیر ارتباطات ادامه داد:بسترهای لازم برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور بواسطه امضای اسناد تجاری فراهم شده است.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور آذربایجان به دعوت دکتر روحانی دو هفته آینده به ایران سفر می کند پیش بینی شده تا 5 تا 8 سند همکاری مشترک به امضا برسد.

واعظی افزود:از تلاشهای استاندار آذربایجان غربی و اتاق بازرگانی ارومیه به جهت تلاش برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان قدردانی می کنم.

وی ادامه داد :به منظور تسهیل در مبادلات تجاری در اوایل سال بعد امکان صادرات کالا از طریق حمل و نقل ریلی مرز آستارا آغاز می شود.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد:یکی از موافقتنامه های مدنظر حمایت و جلب سرمایه گذاری در هر دو کشور است که بزودی اجرایی می شود.
باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها