رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243291

توضیحات شاکری به انتقادات عدم نامگذاری خیابانی به نام "آیت الله هاشمی رفسنجانی"

ساعت24-رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران به برخی گلایه‌ها مبنی بر وقفه در نامگذاری خیابانی به نام "آیت الله هاشمی رفسنجانی" پاسخ داد.

آیت‌الله هاشمی‌‌رفسنجانی
div class="item-body content-full-news">مجتبی شاکری ، با بیان اینکه دو فوریت نامگذاری خیابانی به نام «آیت الله هاشمی رفسنجانی» به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است، گفت: بر اساس روال موجود، پس از تصویب دو فوریت یک نامگذاری، پیشنهاد برای جانمایی خیابان یا معبری به کمیسیون نامگذاری ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر پیشنهاداتی در خصوص نامگذاری ارائه کرده‌اند به گونه‌ای که اسماعیل دوستی نامگذاری بخشی از خیابان رسالت، سرخو پیشنهاد تغییر نام خیابان انقلاب به هاشمی رفسنجانی و تعدادی نیز پیشنهاد تغییر نام خیابان یاسر را داشته‌اند، گفت: با این حال کمیسیون نامگذاری در حال جانمایی معبر است و به زودی نام 6 معبر را به شورای شهر پیشنهاد می‌دهد تا برای 6 شخصیت این معابر نامگذاری شوند.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه نامگذاری خیابانی برای افرادی همچون آیت الله مجتبی تهرانی، حق شناس، خوشوقت، ابوترابی و فاضل لنکرانی هنوز انجام نشده است گفت: برخی از این افراد حتی اولین سالگرد ارتحالشان نیز گذشته است؛ اما هنوز جانمایی صورت نگرفته است.

شاکری با بیان اینکه شهر ظرفیت محدودی دارد گفت: اینگونه گلایه‌ها درست نیست و ممکن است باعث بی اعتمادی مردم شود و شرایط را تلخ می‌کند چرا که ما در کمیسیون نامگذاری در حال پیگیری هستیم تا هر چه سریعتر خیابانی به نام این افراد شود.بنابراین این گلایه‌ها معنایی ندارد.

وی افزود: به زودی نام 6 معبر برای نامگذاری این 6 شخصیت به صحن علنی پیشنهاد خواهد شد تا با رأی اکثریت آراء نام این 6 شخصیت بر روی 6 خیابان شهر گذاشته شود.

تعدادی از اعضای شورای شهر در جلسه اخیر شورای شهر نسبت به تعلل کمیسیون نام گذاری در نام گذاری خیابانی به نام«آیت الله هاشمی رفسنجانی» گلایه کرده بودند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها